گروه شهری: معاون شهردار تهران از آمادگی کامل شهر و مدیریت شهری برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در اجلاس سران غیرمتعهد خبرداد.

جنبش عدم عدم تعهد

مجتبی عبداللهی درباره اقدامات شهرداری تهران به مناسبت برپایی اجلاس سران غیرمتعهد، گفت: برپایی این اجلاس هرسه ‌سال یک‌بار برعهده یک کشور است و با درنظرگرفتن اینکه در این اجلاس 120کشور عضو هستند هر 360سال نوبت یکی از کشورهاست که امسال در کشور ما برگزار می‌شود.

عبداللهی با اعلام اینکه تهران در مدت برپایی این اجلاس بالغ بر هفت‌هزار میهمان خواهد داشت اظهار داشت: برپایی هر چه با‌شکوه‌تر آن نشان‌دهنده اقتدار کشور ماست لذا همه دستگاه‌ها می‌بایست در برگزاری هر چه بهتر این اجلاس تلاش خود را انجام دهند، به همین دلیل شهرداری تهران در همه زمینه‌ها تلاش می‌کند تا این اجلاس هر چه بیشتر در‌شأن نظام برگزار شود.

عبداللهی به مسیرهای پیش‌بینی‌شده از فرودگاه امام‌خمینی و فرودگاه مهرآباد به سمت سالن اجلاس و محل اسکان مهمانان اشاره کرد و گفت: تمامی مسیرهای اصلی منتهی به اتوبان و خیابان‌های مختلف به‌طور کامل آماده‌سازی‌ شده است تا زیبا‌تر، تمیزتر و باشکوه‌تر از همیشه به‌نظر برسدمعاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث شش هکتار فضای سبز در ضلع غربی بزرگراه شیخ فضل‌الله محدوده خروجی پل دسترسی برج میلاد تا خروجی بزرگراه حکیم خبر داد و افزود:

احداث 25هکتار فضای سبز در حاشیه بزرگراه شهید حکیم و شیخ فضل‌الله نیز مورد توجه بوده که با کاشت 30هزار اصله درخت و درختچه در حال انجام است. همچنین کاشت چنار در خیابان‌های اصلی و بزرگراه چمران که از سال گذشته آغاز شده بود طی روزهای اخیر تکمیل شد. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران چهار فرش گل با آرم اجلاس نیز در حاشیه بزرگراه‌ها ایجاد شد.

عبداللهی همچنین گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران متعهد به نصب مجسمه و آثار حجمی در مسیر تردد و محل برگزاری اجلاس شده است. درعین‌حال 10لوگوی اجلاس سران عدم‌تعهد به‌صورت حجمی ساخته و در محل برگزاری اجلاس نصب خواهد شد، طراحی و رنگ‌آمیزی پایه‌های زیرگذرهای مسیر منتهی به محل برگزاری اجلاس و پایه‌های 16پل روگذر سواره از محدوده پارک وی تا انتهای بزرگراه شهید کاظمی نیز رنگ‌آمیزی و ساماندهی می‌شود و در کنار آن شهرداری تهران سازه‌هایی با محتوای خلیج‌فارس، انرژی هسته‌ای، پرچم ایران و آرم اجلاس را نیز در سطح شهر نصب کرده است.

به گفته عبداللهی مناطقی نظیر یک، دو، سه‌، پنج، شش، هفت، هشت، 9، 10، 11، 12، 17، 18و 19 شامل مسیر فرودگاه به سمت تهران و محل اسکان و اجلاس است. عبداللهی در ادامه گفت: 25دستورالعمل تهیه و ابلاغ شده که ازجمله اقداماتی که باید به انجام برسد عبارت است از: تبلیغات محیطی به سه‌زبان فارسی، انگلیسی و عربی، نصب پرچم‌های 120کشور در میدان آزادی، تزیین ورودی‌های محل اسکان و برگزاری جلسات در برج میلاد، ساختمان‌های اجلاس و زیبا‌سازی‌ محوطه‌های تمامی هتل‌ها. علاوه بر این نزدیک به 30کیلومتر فضاسازی و زیباسازی اتوبان آزادگان صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: آمادگی کامل وجود دارد تا مراکز گردشگری بزرگ شهر تهران اعم از باغ موزه دفاع‌مقدس، باغ موزه قصر و... برای آن دسته از مهمانان این اجلاس که تمایل به استفاده از اینگونه فضاهای گردشگری داشته باشند، باز باشد؛ ضمن اینکه نقشه‌هایی به زبان انگلیسی و عربی در میان مهمانان توزیع خواهد شد تا اطلاع‌رسانی مناسب در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به آنها عرضه شود.

عبداللهی ادامه داد: لکه‌گیری و روکش آسفالت خیابان‌ها و بزرگراه‌ها که همه‌ساله پیش از مهرماه صورت می‌گرفت امسال نیز انجام شد و 40هزارتن آسفالت صرف لکه‌گیری و روکش آسفالت کل اتوبان‌های در مسیر، به‌ویژه اتوبان شهید چمران شد. در بخش حمل‌ونقل و ترافیک نیز شرکت مترو آمادگی کامل دارد تا با توزیع کارت‌های وی‌آی‌پی خود را آماده بازدید احتمالی مهمانان به‌ویژه خبرنگاران شرکت‌کننده در این اجلاس کند.

اتوبان‌هایی نظیر محمد‌علی جناح، شیخ فضل‌الله، همت، چمران و نیایش به همراه معابر شمالی، جنوبی، غربی و مرکزی در دستور کار خط‌کشی با رنگ‌های گرم و نصب علائم ترافیکی، ایمنی، نصب و بهسازی گاردریل‌ها و استقرار راهنمایان پلیس با لباس متحدالشکل و تجهیز و تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی قرار دارد.

به گفته معاون خدمات شهری تعداد 50دستگاه اتوبوس جدید نیز که برای سرویس‌دهی در خط‌پنج خریداری شده، آماده شده‌اند تا در مسیر اجلاس تردد داشته باشند. یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران کلنگ‌زنی باب‌الشهدا در اتوبان بهشت‌زهرا، از در اتوبان صالح‌آباد یا شهید محلاتی است که در مسیر تردد‌های مهمانان اجلاس است.

کد خبر 182259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز