گروه شهری: مدیرکل تشخیص و وصول درآمد‌های شهرداری تهران از اعطای 1533جایزه نقدی به ارزش بیش از 11میلیارد ریال به خوش‌حسابانی که در موعد مقرر عوارض خود را پرداخت کنند علاوه بر 10درصد جایزه خوش‌حسابی خبر داد.

مهدی رزمی ضمن اشاره به برگزاری ششمین دوره قرعه‌کشی جوایز خوش‌حسابان شهرداری تهران، در سال‌جاری اعلام کرد: خوش‌حسابانی که در موعد مقرر و تا تاریخ 30آبان ماه امسال عوارض را بپردازند، علاوه بر استفاده از 10درصد جایزه خوش‌حسابی، از تعداد 1533جایزه به قید قرعه بهره‌مند می‌شوند که جزئیات آن در آینده از طریق رسانه‌ها و پورتال شهرداری تهران، به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری از نصب و راه‌اندازی سیستم جدید بانک اطلاعات املاک در این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به ضعیف‌بودن سیستم بانک اطلاعات املاک(بام) که از اوایل سال 1380در شهرداری راه‌اندازی شده بود و نیز عدم‌ارتباط این سیستم با سایر سیستم‌های به‌روز شده شهرداری (از جمله سیستم شهرسازی و سیستم جامع مالی)، تغییر این سیستم از سال‌ها قبل در دستور کار اداره کل تشخیص و وصول درآمد قرار گرفت.

رزمی با اشاره به تلاش کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری برای راه‌اندازی این سیستم عنوان کرد: سامانه جدید از اواسط سال 1389آماده به‌کار شد اما با توجه به لزوم انتقال اطلاعات حاصل از ممیزی مرحله پنجم به بانک اطلاعات املاک در آغاز سال 1390و نیز تولید قبوض انبوه سال گذشته در سامانه بام، این مسئله به آغاز سال 1391موکول شد.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مبنی بر آمادگی راه‌اندازی سامانه جدید و همچنین پس از انجام بررسی‌های اولیه طی جلسات متعدد کارشناسی در سطوح مختلف، سامانه مزبور از اوایل تیرماه 1391در منطقه هفت به‌صورت پایلوت و پس ازآن، در ابتدای مرداد‌ماه سال‌جاری در تمام مناطق راه‌اندازی شد.

رزمی، تمرکز بانک اطلاعات املاک و برقراری ارتباط مستقیم با سایر شهرداری‌ها را از مزیت‌های این سامانه عنوان کرد و افزود: تسهیل کاربری، امکان درج تمامی بندها و تذکرات، امکان رؤیت پارسل املاک، امکان ایجاد گزارش مدیریتی و امکان تولید و چاپ قبوض عوارض به‌صورت فرامنطقه‌ای از دیگر مزایای این سامانه نسبت به سامانه قبلی است.

مدیرکل درآمد شهرداری امکان واگذاری تولید وچاپ قبوض به دفاتر خدمات الکترونیک وهمچنین پرداخت اینترنتی قبوض را از دیگر مزایای این سامانه دانست و گفت: تولید قبوض انبوه عوارض پایدار سال 91در سامانه جدید انجام می‌پذیرد. وی اظهار داشت: اداره کل تشخیص و وصول درآمد قبوض مزبور را که شامل: عوارض نوسازی، بهای خدمات مدیریت پسماند و عوارض مشاغل است در شهریور‌ماه به‌دست شهروندان تهرانی می‌رساند.

کد خبر 182257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز