جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

گروه بورس: اگرچه معاملات بازار سهام در هفته گذشته تحت‌تأثیر تعطیلات قرار گرفت اما شاخص کل بورس تهران دراین هفته روند مثبتی را سپری کرد.

به گزارش همشهری، بورس تهران که در دو‌ماه گذشته مدام نزول کرده بود در هفته گذشته شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشت. گویا آغاز به کار بازار معاملات اختیار سهام، امید دوباره‌ای را به سرمایه‌گذاران تزریق کرده بود چرا که ارزش معاملات بورس تهران نسبت به چند هفته گذشته افزایش یافت وحتی در معاملات روز چهارشنبه ارزش روزانه معاملات به 56میلیارد و200میلیون تومان رسید.

در این روز سرمایه‌گذاران 354میلیون سهم خریدند که نسبت به چند هفته گذشته افزایش محسوسی نشان می‌داد. هفته گذشته بخشی از معاملات بورس به معاملات اختیار فروش سهام اختصاص داشت که نوعی ابزار جدید برای پوشش ریسک سرمایه‌گذاران است.

به اعتقاد کارشناسان با عرضه این ابزار سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتری اقدام به خریدو فروش سهام می‌کنند، گویاآغازاین معاملات توانست زمینه رشد شاخص‌های بورس را فراهم کند به‌طوری که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه با 60 پله صعود به 24هزارو 340واحد رسید. این شاخص یک هفته مانده به پایان مرداد‌ماه حتی به زیر مرز24هزار واحد سقوط کرده بود. دراین هفته همچنین شرکت‌های تولید‌کننده مواد معدنی و فلزی تأثیر زیادی در رشد شاخص داشتندوبیشتر تقاضا‌ها برای خرید سهام این شرکت‌ها به ثبت رسید.

کد خبر 182076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز