همشهری آنلاین: بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به موسسات، دانشگاهها، مراکز فرهنگی و هنری، آموزشی، تحقیقی و پژوهشی کتابخانه‌ها سهمیه خرید کتاب خارجی اختصاص می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، محمد رضا وصفی که معاونت بخش بین‌الملل نمایشگاه بیستم را برعهده دارد، ضمن اعلام این خبر گفت: متقاضیان فرصت دارند درخواست های خرید کتاب خود را از پنجم فروردین تا هشتم اردیبهشت ماه 1386 جهت ثبت نام و تعیین سهمیه به ستاد امور بین الملل واقع در تهران، خیابان قائم مقام، خیابان فجر، پلاک 9، طبقه اول ارائه کرده و موسسات واقع در شهرستان ها نیز می‌توانند از طریق دفاتر نمایندگی در تهران اقدام نمایند.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های 6-88318655 تماس حاصل کنند.

طبق اعلام این معاونت، بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه سال 1386 در مصلی تهران و محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار خواهد شد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که هر ساله به دلیل یارانه ای که به بخش‌های خارجی تعلق می‌گیرد ناشران خارجی به عرضه کتاب های خود با یک چهارم قیمت اصلی می پردازند و برابر آماری که در سال‌های گذشته ارائه شده است ،سالانه 12 میلیون دلار یارانه خرید کتاب خارجی به نمایشگاه کتاب اختصاص می یابد.

در اکثر دوره های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نحوه انتخاب و ورود کتابهای حوزه های علوم انسانی همه گاه با پرسش نخبگان و متقاضیان این بخش روبرو بوده است . آنها معتقد بودند که کتابهای روز کمتر ازصافی هیات انتخاب کتابهای بخش خارجی عبور می کنند و برای آنها جای سوال بود که هیات انتخاب کتابهای خارجی چگونه و از طر یق چه مکانیزمی انتخاب می شوند و چرا این هیات هیچگاه  از سوی دست اندرکاران نمایشگاه کتاب معرفی عمومی نمی شوند.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درحالی به روزهای برگزاری خود نزدیک می‌شود که  شهرداری تهران، 12 تشکل شناخته شده نشر کشور، برخی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ونیز نمایندگان مردم تهران در شورای شهر مخالف دوپاره شدن نمایشگاه هستند .

در آخرین روزهای سال گذشته نیز قالیباف، شهردار تهران، برگزاری نمایشگاه تهران در دو محل را موجب افزایش ترافیک دانست [اظهارات قالیباف درباره دوپاره شدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران] و کارشناسان ترافیک تهران نیز این نظر را تایید کردند، اما دست اندرکاران وزارت ارشاد [پاسخ وزیر ارشاد به منتقدان دوپاره شدن نمایشگاه کتاب‌] مصرند که برپایی نمایشگاه در دومحل به روان شدن ترافیک کمک می‌کند.

کد خبر 18192

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز