مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری توانسته به وعده‌های خود در زمینه شفاف سازی مالی عمل کند گفت: از سال ۸۷ همه گزارش‌های مالی شهرداری خوانده شده است که پیش از این سابقه نداشته و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری گزارش مطلوب گرفتند.

 

به گزارش همشهری آنلاین، حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: بعد از آنکه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری ادغام شدند ۵۰ سازمان و شرکت باقی ماند که هم اکنون ۹۰ درصد مجامع آن برگزار شده است و بقیه این مجمع‌ها نیز طبق روال برنامه ریزی شده برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از۹۵ درصد سازمان و شرکت‌های شهرداری تهران بر اساس اعلام حسابرسان مستقل گزارش مطلوب گرفتند که این در تاریخ شهرداری بی‌سابقه بوده است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری طی چند سال اخیردر بعد مالی کاملا شفاف عمل کرده است، افزود: پیش از این هیچ بخش مالی از شهرداری حسابرسی و خوانده نمی‌شد اما از سال۸۷ همه گزارش‌های مالی شهرداری خوانده شده است.

پورزرندی تصریح کرد: بر اساس گزارش تفریغ شهرداری که توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قرائت شد سال گذشته ۹۵ درصد بودجه شهرداری به هزینه‌های جاری، ۹۷ درصد به هزینه‌های نگهداشت و بیش از این مقدار به بخش عمرانی تخصیص داده شده بود.

وی افزود: بر اساس این گزارش در بخش مترو و حمل و نقل عمومی ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که بیش از این مقدار یعنی ۷۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود.

به گفته پورزرندی، در مجموع درآمدهای نقدی و غیر نقدی شهرداری تهران در مسیر تحقق ۹۵ درصد حرکت می‌کند و از این رو شهرداری توانسته است به وعده‌های خود در زمینه شفاف سازی مالی عمل کند.

کد خبر 181869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز