چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

کروب رضایی: شیوه‌های مختلف کسب درآمد برای روشن نگه‌داشتن چراغ هتل چقدر مهم است؟

هتل

آیا رضایت مهمان در این فرایند مورد توجه قرار می‌گیرد؟ آیا شرایط فصلی بودن برخی هتل‌ها ملاک بالا بردن قیمت‌هاست که با اعتراض بسیاری از مسافران نیز مواجه می‌شود؟ به‌نظر می‌رسد مدیریت سنتی و مدیریت صنعتی در تقابل با یکدیگر هستند. دوران مدیریت سنتی سال‌هاست به پایان رسیده و هتلدارها چه بخواهند چه نخواهند در مرحله گذر از سیستم کهنه به نو قرار می‌گیرند و مشتریان مدرن نیز در پی بهره‌مندی از ویژگی‌های خاص یک هتل هستند. مدیر هتل باید توانایی تشخیص کارمند خلاق را داشته باشد.

گاه مشاهده شده که بسیاری از نیروهای انسانی بالقوه به‌دلیل عدم‌آشنایی مدیران با خلق و خوی کارمندان که شاید هوش و ذکاوت قابل توجهی نیز داشته باشند ازدست می‌روند یا آنکه آن مدیر همواره نگران است که نیروی مستعد منجر به فروپاشی پایه‌های مدیریتی او شود. مدیرانی که نگاه مدرن به علم هتلداری دارند به‌دنبال کارمندان خلاق و باانگیزه هستند تا پست‌های کلیدی را در اختیار این گروه از کارمندان قرار بدهند، در میان دیگر کارکنان هتل نیز انگیزه، خلاقیت و نوآوری ایجاد کنند و آنها نیز ابتکار عمل را در دست بگیرند. باید توجه داشت که رمز موفقیت یک هتلدار تنها کسب درآمد از هتل نیست.

محور و شاکله اصلی موفقیت یک هتل بررسی رضایتمندی مهمانان آن است و این مسئله ارتباط تنگاتنگی با انتخاب مدیر، کارکنان و فضای یک هتل دارد. مدیرانی که به صنعت هتلداری نگاه مدرن دارند کارمندان خود را در کسوت یک مشتری تلقی می‌کنند و کارمندان نیز به شایستگی از محل کار خود یاد می‌کنند که تأثیر زیادی در جذب مشتریان یک هتل دارد. مدیران هتل‌ها باید در اندیشه خلق ارزش‌هایی باشند که ادراک مشتریان بر آن شکل گرفته و بسیار نامحسوس است. در کلام پایانی باید گفت که مشتری یک هتل خریدار ویژگی‌های هتل مورد علاقه خود است.

 

کد خبر 181814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز