همشهری آنلاین: نیروهای‌ امنیتی‌ عراق‌ بیش‌ از ‌70‌ تن‌ را به‌ اتهام‌ دست‌ داشتن‌ در عملیات‌ مسلحانه‌ و تروریستی‌ در استان‌ واسط بازداشت‌ کردند.

خبرگزاری‌ اصوات‌ العراق‌ به‌ نقل‌ از سرتیپ‌ حسین‌ هادی‌ مدیر پلیس‌ استان‌ واسط اعلام‌ کرد ‌ نیروهای‌ امنیتی‌ عراق‌ در دو روز گذشته‌ ‌42‌ فرد تحت‌ تعقیب‌ دستگاه‌ قضایی‌ و ‌30‌ مظنون‌ به‌ عملیات‌ مسلحانه‌ و تروریستی‌ را در این‌ استان‌ بازداشت‌ کردند.

رئیس‌ پلیس‌ استان‌ واسط افزود بازداشت‌ این‌ افراد بر اساس‌ طرح‌ امنیتی‌ بغداد بوده‌ است‌.

استان‌ واسط در‌220‌ کیلومتری‌ جنوب‌ بغداد واقع شده‌ است‌.

گزارش دیگری حاکی‌است، نیروهای‌ خارجی‌ ‌31‌ تروریست‌ را در مناطق‌ مختلف‌ عراق‌ به‌ هلاکت‌ رساندند یا بازداشت‌ کردند.

به‌ گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر از بغداد به‌ نقل‌ از مرکز اطلاع‌ رسانی‌ نیروهای‌ خارجی‌ مستقر در عراق‌ ‌ این‌ نیروها امروز با حمله‌ به‌ منطقه‌ تاجی‌ در شمال‌ بغداد ‌5‌ تروریست‌ را به‌ هلاکت‌ رساندند و ‌6‌ تن‌ دیگر را بازداشت‌ کردند که‌ در این‌ حمله‌ همچنین‌ ‌50‌ بشکه‌ حاوی‌ مواد
منفجره‌ نیز کشف‌ شد.

نیروهای‌ خارجی‌ مستقر در عراق‌ همچنین‌ در بیانیه‌ خود اعلام‌ کردند در حمله‌ نیروهایشان‌ به‌ موصل‌ و بلد در شمال‌ بغداد نیز شانزده‌ مظنون‌ به‌ عملیات‌ تروریستی‌ و بمب‌ گذاری‌ خودروها بازداشت‌ و مقادیر زیادی‌ اسلحه‌ و مواد منفجره‌ کشف‌ شد.

بر اساس‌ این‌ گزارش‌  در یورش‌ نیروهای‌ خارجی‌ به‌ منطقه‌ ابوغریب‌ در غرب‌ بغداد نیز ‌4‌ عراقی‌ متهم‌ به‌ کمک‌ به‌ ورود تروریست‌ها از کشورهای‌ عربی‌ به‌ عراق‌ بازداشت‌ شدند.

کد خبر 18177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز