سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارزش شرکت اپل به بالاترین میزان ممکن در تاریخ،‌ یعنی به حدود 623 میلیارد دلار دست پیدا کرد و توانست رکورد سال 1999 شرکت مایکروسافت را برای همیشه شکسته و به عنوان ارزشمند‌ترین شرکت در تاریخ آمریکا معرفی شود.

ارزش سهام شرکت اپل در روز دوشنبه به 664.75 دلار افزایش یافت و به این شکل ارزش این شرکت به 623 میلیارد دلار رسید، ارزشی که با عبور از 618.9 میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت در دسامبر سال 1999 رکوردی جدید را در تاریخ به ثبت رسانید.

اپل در ماه ژانویه برای اولین بار از شرکت نفتی Exxon پیشی گرفت و به عنوان ارزشمند‌ترین شرکت بر روی کره زمین معرفی شد، اما اکنون این شرکت با افزوده شدن 213 میلیارد دلار به ارزشش،‌ دارایی 405 میلیارد دلاری 405 شرکت Exxon را ناچیز نمایش می‌دهد.

ارزش سهام اپل ماه گذشته به اندازه‌ای قابل توجه کاهش یافت و تحلیل‌گران بازار را نگران کرد، اما به محض اینکه شایعاتی درباره نقشه اپل برای ارائه نسخه‌ای کوچکتر از تبلت محبوبش، آی‌پد و جهشی جدید در بازار تلویزیون توسط اپل بر سر زبان‌ها افتاد، ارزش سهام این شرکت به ناگهان افزایش باورنکردنی پیدا کرد.

ارزش سهام اپل در پنجم اکتبر 2011، روزی که استیو جابز، بنیان‌گذار و نیروی محرکه شرکت اپل درگذشت، درحدود 378.55 دلار بود. از زمان مرگ جابز تا به حال اپل در زمینه فروش رکورد شکنی کرده و ارزش سهام این شرکت نیز همواره رو به افزایش بوده‌است.

جهش خیره‌کننده اپل در روز دوشنبه با سقوط باورنکردنی ارزش سهام شرکت فیس‌بوک همراه بود، به شکلی که ارزش سهام این شرکت به نیمی از قیمت عرضه عمومی سهام کاهش یافته و ثروت مارک‌ زاکربرگ جوان به نیم رسید. روز گذشته، ارزش سهام فیس بوک به 18.75 دلار رسید، ارزشی بسیار کمتر از ارزش ماه می این شرکت که باعث شد 10 میلیارد دلار از ارزش شرکت فیس‌بوک کاسته شود.

شرکت اپل از سال 2007 تا به حال غیر قابل مهار بوده‌است. تجارت آی‌فنی این شرکت به تنهایی درآمدی بیشتر از درآمد مایکروسافت را برای شرکت اپل در بر دارد و آی‌پد که قرار بود محصول مکملی میان مکینتاش و آی‌فن  باشد خود اکنون به محصولی چند میلیارد دلاری برای اپل تبدیل شده‌است. اپل تا پایان سال جاری به عنوان بزرگترین شرکت تکنولوژی جهان از بعد فروش معرفی خواهد شد و هم اکنون نامش در میان نام پرسود‌ترین شرکت‌های جهان قرار دارد.

کد خبر 181700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز