سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: همانطور که پیش‌بینی می‌شد حاشیه‌های اکران باعث شد تنها فیلم «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» چراغ گیشه را روشن نگاه دارد.

سینما - فیلم کلاه قرمزی

کلاه‌قرمزی بدون در اختیار داشتن سینما‌های حوزه هنری و پردیس‌های شهرداری به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرده و اگر این فیلم موفق می‌شد تمام سینماهایش را در اختیار داشته باشد، می‌توانست به یک افتتاحیه رؤیایی دست‌یابد. این در حالی است که «ضد‌گلوله» و «بی خداحافظی» دیگر فیلم‌های اکران عیدفطر فروش جالب‌توجهی در سه روز اول اکرانشان نداشتند و فاصله فروش‌شان با کلاه‌قرمزی بسیار زیاد است.

کلاه قرمزی و بچه ننه به کارگردانی ایرج طهماسب، بدون در اختیار داشتن سینماهای حوزه هنری و شهرداری به فروش 261میلیون تومانی دست یافت. علی سرتیپی، مدیرعامل فیلمیران و پخش‌کننده سه فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه، ‌بی‌خداحافظی و ضدگلوله در گفت‌و‌گو با ایسنا، خبر داد: فروش یکشنبه‌شب کلاه قرمزی و بچه ننه تنها در سینماهای تهران به حدود 110میلیون تومان رسیده ‌ که فروش بسیار خوب و در حد یک رکورد است. اکنون این فیلم در مدت سه روز، مجموعا در سینماهای تهران به فروش 261 میلیون تومانی دست یافته است.

وی همچنین درباره فروش فیلم بی‌خداحافظی هم بیان کرد: فروش این فیلم سینمایی در یکشنبه شب در سینماهای تهران 12 میلیون تومان بود و در سه روز گذشته فروش این فیلم به 45 میلیون تومان رسیده است. اکنون در تهران 17 سینما بی‌خداحافظی را اکران می‌کنند و سینماهای شهرستان هم نمایش این فیلم را از روز گذشته آغاز کرده‌اند. مدیرعامل فیلمیران در پایان سخنانش به فروش ضد‌گلوله هم اشاره کرد و گفت: فروش شب یکشنبه این فیلم 10 میلیون تومان بوده است‌ و در سه روز گذشته فروش ضد‌گلوله به 30 میلیون تومان رسیده است. این فیلم هم مانند بی‌خداحافظی 17 سینما در تهران دارد. سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره آخرین وضعیت اکران گفت: فروش فیلم‌های عیدفطر بسیار عالی است. حبیب کاوش به ایسنا گفت: فروش فیلم‌ها بسیار خوب است، سینماهایی که در حال تعطیلی بودند‌، بسیار خوب می‌فروشند. در شهرستان‌ها، فروش عالی است و فیلم‌ها در این چند روز خارج از تصور ما فروش داشته‌اند.

جلسه بی‌نتیجه با شور‌ای صنفی

جلسه پخش‌کننده فیلم‌های اکران عیدفطر با رئیس شورای صنفی نمایش بی‌نتیجه ماند. در این جلسه که روز یکشنبه برگزار شد سیدضیاء هاشمی رئیس شورای صنفی، حسین فرحبخش عضو اتحادیه، علی سرتیپی مدیر فیلمبرداران و پخش‌کننده فیلم‌های اکران عید فطر و مجید مدرسی تهیه‌کننده «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» حضور داشتند. سرتیپی و مدرسی در این جلسه از هاشمی خواستند فیتیله دعوای شورای صنفی با حوزه هنری و شهرداری را پایین بکشد و اجازه ندهد فیلم‌ها بیش از این قربانی شوند.

ظاهرا سیدضیاء هاشمی در مواجهه با این درخواست، تلویحا قول داده اجازه اکران فیلم‌های عید فطر در سینماهای حوزه هنری را صادر کند؛ هر چند این وعده به مذاق یکی از اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان حاضر در جلسه خوش نیامده و او اعلام کرده که اگر نرمشی با حوزه هنری و شهرداری صورت گیرد از اتحادیه استعفا خواهد کرد. پیش از این برخی رسانه‌ها از نفوذ طیف افراطی اتحادیه به شورای صنفی خبر داده بودند؛ نفوذی که باعث شده رفتارهایی هیجانی بر شورای صنفی حکمفرما شود.

کد خبر 181668

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز