همشهری‌آنلاین: در حالی از 17 تیرماه تا سوم شهریور به مدت 49 روز فرودگاه بجنورد تعطیل بود که با اتمام عملیات بهسازی این فرودگاه، در هفته اول شهریور ماه پروازها به روال طبیعی خود بازمی‌گردند.

هواپیما

49 روز پرواز در فرودگاه بجنورد به علت توسعه، بهسازی و تطویل باند انجام نشد و گفته می‌شود پروازها از چهارم شهریور مجدداً برقرار می‌شود.

به گزارش CHN، محمودامانی بنی مدیر کل فرودگاه بجنورد در این باره با اشاره به متوقف شدن پروازهای این فرودگاه به خاطر توسعه و بهسازی و تطویل باند گفت: عملیات آسفالت باند در روز سوم شهریور پایان می یابد و پروازهای فرودگاه روز چهارم همان ماه از سر گرفته می شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تطویل باند فرودگاه بجنورد ،طول این باند به 4300 متر افزایش یافته و امکان نشست و برخاست هواپیماهای سنگین تر در آن فراهم شده این در حالی است که عملیات احداث ترمینال جدید فرودگاه به مساحت 5000 متر مربع در دست اجراست.در دو طبقه جوابگوی مسافران داخلی و خارجی خواهد بود.

به گفته وی، ترمینال جدید تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

امانی با بیان این‌‌که فاز دوم باند قبل از شهریور به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: تاکنون برای بهسازی باند و احداث ترمینال طبق برنامه زمانبندی پیش رفتیم .

مدیرعامل فرودگاه بجنورد اذعان داشت: عملیات بهسازی و بازسازی در دو فاز به انجام رسید که فاز یک آن زمین‌های داخل فرودگاه بوده که مراحل زیرسازی آن انجام شده و تا سوم شهریور آسفالت و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی درخصوص فاز دوم گفت: اقدامات مربوط به تملک فاز دوم که برای بهسازی مد نظر قرار گرفته بود تا حدودی انجام شده و قسمتی در حال انجام است که امیدواریم حداکثر تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

امانی در ادامه اذعان داشت: برآورد اولیه که برای کل بهسازی باند قدیم ، توسعه و زه کشی، استریب سازی،دیوارکشی، جاده گشت زنی و ساخت ترمینال به متراژ 5000 متر و همچنین، محوطه سازی برآورد ما 35 میلیارد تومان است که از این مبلغ در حدود 40 درصد تا کنون تخصیص داده شده و 60 درصد مابقی هم امسال تخصیص خواهند داد.

کد خبر 181655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز