مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت چینی، کاوشگر تیم ماه بارسلون که یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات لونار ایکس پرایز گوگل است را به ماه می‌برد. این تیم قرار است کاوشگر خود را در ژوئن 2014 به ماه بفرستد

چین، کاوشگر تیم "ماه بارسلون" را پرتاب می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، ‌گوگل به منظور شناخت بهتر سطح ماه، مسابقه‌ای را برای ساخت روباتی فضایی که بتواند از سطح ماه عکس، فیلم و اطلاعات تهیه کرده و به زمین ارسال کند، برپا کرده است.

مهلت ثبت‌نام در این مسابقه 31 دسامبر 2010 به پایان رسید. 33 تیم از امریکا، اروپا و آسیا در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان تا کنون 26 تیم فعال شده‌اند و قرار است ماه‌نورد خود را تا قبل از پایان سال 2015 برای ارسال به ماه آماده کنند.

براساس اعلام گوگل، تیمی که در این مسابقه رتبه نخست را به دست آورد و بتواند مدیریت و ساخت برنامه روبات فضایی را به عهده گیرد، 30 میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

بر اساس اعلام شرکت Galactic Suite که سرپرستی گروه "ماه بارسلون" را در مسابقه گوگل بر عهده دارد، شرکت صنعت دیوار عظیم چین، کاوشگر این تیم را با استفاده از موشگ لانگ مارچ 2C/CTS-2 از مرکز پرتاب ماهواره زیچانگ به ماه خواهد فرستاد.

گروه "ماه بارسلون" تنها گروه از اسپانیا است که در مسابقه گوگل شرکت کرده است.

این اقدام چین در واقع تلاش این کشور برای حضور در بازار پر درآمد پرتاب‌های فضایی است. چین به شدت تلاش می‌کند در زمینه‌های مختلف صنعت فضایی حضور پررنگی داشته باشد. در حال حاضر با بازنشسته شدن ناوگان فضایی آمریکا موسوم به "شاتل‌ها"، روسیه تنها کشوری است که با استفاده از موشک حامل سایوز محموله‌های مهم را به مدار زمین و عمدتا به ایستگاه فضایی بین المللی می‌برد.

کد خبر 181638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز