همشهری آنلاین: در روز پایانی المپیک تابستانی لندن، "دیمیتری چرنیشنکو"، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های «سوچی 2014» اعلام کرد که مقدمات بازی‌های زمستانه المپیک در جنوب روسیه فراهم می‌شود.

مشعل سوچی

"چرنیشنکو" همچنین خبر داد که مشعل بازی‌های سوچی طولانی‌ترین مسیر خود را خواهد پیمود و 14 نفر این مشعل را حمل خواهند کرد. مسیر حرکت مشعل در تمام 83 منطقه روسیه با مسافت 56 هزار کیلومتر مشخص شده است. چرنیشنکو همچنین تصریح کرد که روز 7 اکتبر (16 مهر) مشعل المپیک از آتن به روسیه آورده می‌شود.

به گفته وی، برنامه متنوع و جالبی برای المپیک در نظر گرفته شده است که به زودی همگان شاهد آن خواهند بود. مشعل بازی‌های زمستانی و تابستانی از نظر ظاهر متفاوت هستند، زیرا مشعل بازی‌های زمستانی باید به شکلی طراحی شده باشد که در مقابل وزش باد و رطوبت هوا دوام بیاورد.

بسیاری معتقد هستند که برنامه افتتاحیه بازی‌های المپیک در لندن، بی نظیر و تکرارناپذیر است، اما به گفته خبرگزاری ایتارتاس، چرنیشنکو هیچ نگرانی نسبت به این اظهارات نشان نمی‌دهد. وی اطمینان دارد که بازی‌های المپیک سوچی در بازار فرهنگی و تعداد تماشاچیان، می‌تواند با لندن رقابت کند.

به گزارش رادیو صدای روسیه، چرنیشنکو همچنین توضیح داد که یک تیم خلاق از کشورهای مختلف، مشغول بررسی برنامه افتتاحیه المپیک سوچی هستند. سرپرستی این تیم را "کنستانتین ارنست"، رئیس کانال اول روسیه بر عهده دارد.
رئیس کمیته برگزاری مسابقات سوچی 2014 می‌گوید: «ورزشگاه محل برگزاری مراسم افتتاحیه، به شکلی طراحی شده است که امکانات کافی برای هرگونه برنامه‌ای را فراهم می‌سازد.»

وی همچنین می‌گوید که مسلما در سوچی شاهد فیل‌های سفید نخواهیم بود. چرنیشنکو منظور از عبارت «فیل‌های سفید» را این‌طور توضیح می‌دهد که فیل‌های سفید یعنی سالن‌های مسابقات که پس از پایان بازی‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

چرنیشنکو همچنین می‌گوید: «در سال 2014، مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول1 نیز در این شهر برگزار می‌شود. علاوه بر این، قرار است مسابقات جام جهانی سال 2018 نیز در سوچی برگزار شود. من فکر می‌کنم که شهر سوچی به عنوان پایتخت المپیک، می‌تواند در آینده با شهرهای کن و داووس به رقابت برخیزد، البته، در مورد موناکو چندان مطمئن نیستم.»

کد خبر 181476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز