همشهری آنلاین: وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه، اطلاعات تازه‌ای از شمار قربانیان انفجار در معدن "اولیانوفسکایا" در کوزباس اعلام کرد. بر این اساس شمار جانبا‌ختگان این حادثه تا ظهر امروز سه‌شنیه 20 مارس(29 اسفند) به 106 نفر رسیده‌است.

از 203 نفر که هنگام انفجار در این معدن مشغول کار بودند، 93 نفر نجات پیدا کردند که دو نفر آنها بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری نووستی از مسکو، در میان کشته شدگان "یان مالکولم روبرتسون" تبعه انگلستان رئیس طرح کمپانی انگلیسی IMC نیز قرار دارد که به ارزیابی ذخایر ذغال سنگ این معدن مشغول بود.

آنطور که "سرگی شایگو" وزیر حوادث غیر مترقبه روسیه گفت هنوز هم زیر زمین ممکن است که کسانی زنده باشند.

به گفته وی بلافاصله بعد از انفجار در معدن عملاً سیستم‌های ارتباطاتی از بین رفته‌اند که همین باعث دشواری‌های در کار امدادگران شده‌است. در حال حاضر تهویه معدن به صورت عادی ادامه دارد و نماد تراکم گازها در حالت معمولی است.

"آناتولی کواشین" نماینده تام‌الاختیار پوتین رئیس جمهور روسیه، در منطقه فدرال سیبری گفت: در انفجار در معدن در اثر خروج آنی گاز اتفاق افتاده‌است به خاطر تراکم بیش از حد گاز سقف معدن فروریخته است.

آنطور که دادستان کل اعلام کرد طبق تبصره 3 بند 216 قوانین جنایی فدراسیون روسیه (تخلف از مقررات ایمنی هنگام امور معدنی که کشته شدن دو یا بیش از آن را به‌دنبال دارد) تشکیل شده‌است.

نماینده کمپانی "یوژکوزباس اوگل" که معدن "اولانوفسکایا" به آن تعلق دارد اعلام کرد که "بدون شک به تمامی آسیب‌دیدگان و خانواده‌های قربانیان این حادثه کمک مالی داده خواهد شد".

در کوزباس به خاطر کشته شدن ده ها نفر سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

کد خبر 18147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز