جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: دیروز همزمان با روز جهانی قدس، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از پنج هزار نظامی خود را در قدس به‌ویژه اطراف مسجدالاقصی مستقر کرد.

قدس

 پلیس رژیم صهیونیستی تنها به مردان بالای 40سال و کودکان زیر 12سال و زنان اجازه داد تا در آخرین جمعه‌ماه رمضان وارد مسجد‌الاقصی شوند. این در حالی است که در این روز هزاران فلسطینی برای ادای نماز جماعت به مسجد‌الاقصی رفته‌بودند.مراسم روز جهانی قدس دیروز در کشورهای مختلف منطقه و به‌ویژه در کشورهایی که شاهد موج بیداری اسلامی در دو سال گذشته بوده‌اند، برگزار شد. علاوه بر غزه و لبنان که این مراسم با راهپیمایی گروه‌های فلسطینی و لبنانی برگزار شد، دیروز بحرین، مصر، تونس، اردن و عراق نیز صحنه برگزاری تظاهرات روز قدس بود.

در لبنان این مراسم در نزدیکی مرز سرزمین‌های اشغالی برگزار شد. مردم در این تظاهرات علاوه بر پرچم فلسطین و لبنان پرچم سوریه را نیز در دست داشتند.این راهپیمایی در بحرین با سرکوب نیروهای امنیتی روبه‌رو شد. به گزارش شبکه خبری العالم، نیروهای آل‌خلیفه در منطقه النویدرات تظاهرات مردمی را که به مناسبت روز جهانی قدس و در حمایت از فلسطین و در محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی برگزار شد به‌شدت سرکوب کردند.

در همین حال دادگاهی در بحرین روز گذشته نبیل رجب، فعال حقوق بشر را به اتهام مشارکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز به سه سال زندان محکوم کرد. این در حالی است که در هفته‌های اخیر نهادهای بین‌المللی و کشورهای مختلفی ازجمله نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به امیر بحرین خواستار توقف محاکمه این فعال حقوق بشری بحرین شده‌بودند.

کد خبر 181412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز