چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهرداد اسکویی در گذشته ساخت مستندی درباره آینده کودکانی که خانواده خود را در زلزله از دست داده بودند، آغاز کرده بود. این مستند از کودکان زیر آوارمانده زلزله سال 69 رودبار آغاز می‌شد.

عکاسی

به گزارش ایسنا، مهرداد اسکویی در این‌باره گفت: همانطور که در سال 69 هنگامی که زلزله رودبار به وقوع پیوست من به همراه تیمم 24 ساعت بعد از وقوع زلزله در آنجا حاضر بودم، یا در زلزله چنگوره و بم به فاصله 24 ساعت برای ثبت وقایع به منطقه رفتیم، این‌بار هم گروه بلافاصله به آذربایجان اعزام شده است تا از کودکانی که از زیر آوار بیرون می‌آیند تصویر بگیرد.

این مستندساز ادامه داد: اکنون کار ساخت این مستند که موقتا «گهواره» نام‌گذاری شده است را به سرعت دست گرفته‌ایم و با تمام توان‌مان تلاش می‌کنیم بتوانیم غم کودکانی که از زیر آوار بیرون می‌آیند و آینده‌ای که جستجو می‌کنند را تصویر کنیم.

اسکویی درباره خط داستانی این فیلم مستند هم اظهار کرد: این فیلم مستند که در طول 23 سال قبل در حال ساخت آن هستیم ابتدا از چند کودک که از زیر آوار زلزله رودبار بیرون آمده‌اند، آغاز می‌شود.

ما در سال‌های نوجوانی به سراغ‌ همان کودکان می‌رویم تا وضعیت‌شان را به تصویر بکشیم.

همچنین در این اواخر دوباره به سراغ این بچه‌ها رفتیم تا سنین جوانی‌شان را تصویر کنیم. برایمان واقعا جالب بود که دیدیم آن‌ها چگونه با امید و تلاش فراوان سعی می‌کنند، بدون اتکا به کسی آینده‌شان را بسازند.

کارگردان مستند «گهواره» همچنین با اعلام خبر تدوین همزمان این فیلم بیان کرد: تمرکز فیلم بر روی کودکانی است که از زلزله‌ها آسیب می‌بینند و تاثیر زلزله روی آینده‌ آن‌ها بررسی می‌کنند.

در این مستند می‌بینیم که این کودکان حتی سال‌ها بعد به هیچ وجه نمی‌توانند از مصیبتی که به آن گرفتار شده‌اند خلاص شوند اما تلاش می‌کنند که بدون پشتیبانی خانواده، آینده‌شان را بسازند.

علاوه بر امیر ادیب‌پرور که تدوین همزمان فیلم مستند 70 دقیقه‌ای «گهواره» را آغاز کرده است، سایر عوامل عبارتند از: محقق، نویسنده و کارگردان‌: مهرداد اسکویی، تصویربردار: اشکان اشکانی و رضا دریانوش، صدابردار: فرشید فرجی و حسن شبان‌کاره، تدوین:‌امیر علی‌پور، تهیه‌کننده: مهرداد اسکویی.

به گفته مهرداد اسکویی، به دلیل طولانی شدن روند ساخت و همچنین راش‌های بسیار زیاد، وی در حال مذاکره با بانک سامان برای حمایت از این پروژه است.

همچنین قرار است مذاکراتی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انجام شود تا آن مرکز در صورت امکان بخشی از رایت «گهواره» را خریداری کند.

 

کد خبر 181235

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز