مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ساکنان شهر بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین از ده روز پیش شاهد توقف کامل فعالیت مترو به علت اعتصاب گسترده کارکنان آن هستند.

argentina

به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه(TV5monde)، رقابت بین رئیس جمهور و شهردار بوئنوس آیرس این وضع را وخیم تر کرده است.

در حال حاضر آرژانتینی‌ها برای جا به جایی در سطح شهر مجبورند در برابر ایستگاههای اتوبوس صف‌های طولانی بکشند در حالی که در پایتخت راهبندان‌های سنگینی ایجاد شده و فعالیت‌ها بسیار کند شده است.

اعتصاب کارکنان مترو هر روز تمدید می شود چرا که روز یکشنبه مذاکرات میان اتحادیه های کارکنان مترو و شهرداری باردیگر به شکست انجامید.

یکی از شهروندان ناراضی گفت:« این وضع شرم آور است و دیگر نمی توان جا به جا شد مردم ساعتها برای رفتن به سر کار خود وقت می گذارند. متاسفانه این وضع ادامه دارد .»

کارکنان شرکت مترو خواهان افزایش حقوق خود و افزایش بودجه مرتبط با هزینه های تعمیرات و نگهداری شبکه مترو هستند. مدیریت شبکه متروی پایتخت به رقابت شدید بین کریستینا کرشنر رئیس جمهور آرژانتین و موریسیو ماکری شهردار بوئنوس آیرس منجر شده است. ریاست جموری روز دوشنبه با پخش تیزری تلویزیونی از موریسیو ماکری انتقاد کرده است تلاشی برای مدیریت متروی پایتخت از خود نشان نمی دهد. ماکری نیز در یوتیوب به این حملات واکنش نشان داد و اتهامات کرشنر را رد کرد و آنها را انتقادهایی با اهداف انتخاباتی دانست.

این رقابت خشم اتحادیه های کارکنان مترو را برانگیخته است.

نستور سگوویا مسئول سندیکای مترو گفت :«تا زمانی که مترو را تجارت قلمداد کنند، مشکلات همچنان برقوت خود باقی خواهد ماند. مترو باید بخشی از خدمات عمومی بماند. »

شهردار بوئنوس آیرس در ماه ژانویه با امضای توافقی مدیریت متروی پایتخت را برعهده گرفت که پیش از آن تحت کنترل دولت بود. وی سپس از این توافق خود انصراف داد و وضع بد واگنها و کمبود یارانه های دولتی را محکوم کرد.

در نتیجه جنگی آشکار بین شهردار و رئیس جمهور آغاز شد و خواسته های کارکنان بی پاسخ مانده است.
پیش بینی می‌شود کرشنر و شهردار پایتخت در رقابت های ریاست جمهوری به مصاف یکدیگر بروند

کد خبر 181187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز