گروه شهری: 100واگن مترو و 50 دستگاه اتوبوس دوکابین تا پیش از آغاز مهرماه وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت خواهد شد تا ظرفیت جابه‌جایی مسافران با مترو و اتوبوس حدود 500هزار نفر در روز افزایش یابد.

این در حالی است که به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش‌بینی می‌شود در مهرماه 12میلیون جا‌به‌جایی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت انجام شود.روز گذشته نخستین جلسه ستاد استقبال از مهرقلم با حضور مسئولان شهری، نیروی انتظامی، راهور، اورژانس، آتش‌نشانی، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مسئول در زمینه بازگشایی مدارس تشکیل شد تا برنامه‌های درنظر گرفته شده برای مهرماه سال‌جاری تشریح شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت میزبانی تهران برای اجلاس سران کشورهای عدم‌تعهد و لزوم آمادگی کامل پایتخت برای این مراسم، گفت: البته برگزاری این اجلاس نباید موجب غفلت ما از مهرماه شود، ضمن اینکه ما نیز کارها را یک‌ماه جلوتر آغاز کرده‌ایم. وی در ادامه افزود: پیش‌بینی ما برای مهرماه افزایش حجم ترافیک 25تا 30درصدی در معابر تهران است. تشکری هاشمی درباره اقدامات صورت‌گرفته برای استقبال از ‌ماه مهر نیز یادآور شد:

ایمن‌سازی‌ اطراف مدارس، بررسی و پیگیری شرایط لازم برای فعالیت سرویس مدارس، انضباط‌بخشی به جریان ترافیک، استفاده از تجهیزات هوشمند برای نظارت دقیق‌تر بر ترافیک و هماهنگی بین‌بخشی میان همه دستگاه‌های مسئول در حوزه ترافیک ازجمله محورهای اصلی و مورد تأکید ستاد استقبال از مهرماه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ورود قطارهای جدید مترو نیز اظهار داشت: با ورود 100واگن جدید به شبکه مترو در خطوط یک، دو، چهار و پنج متوسط جابه‌جایی مترو به 2.5میلیون نفر افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که این میزان در روزهای پیک به سه‌میلیون نفر هم برسد. وی در ادامه درباره ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: 50دستگاه اتوبوس جدید دو‌کابین تا مهرماه به شبکه اتوبوسرانی پایتخت افزوده خواهد شد که این مقدار نیز حدود 100هزار نفر تعداد مسافران شرکت واحد اتوبوسرانی را افزایش خواهد داد.

کد خبر 181167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز