همشهری‌آنلاین: کتاب «فرهنگ نقل قول‌های مشاهیر» به روایت سوزان ردکلیف، با ترجمه لیلی امیری شایسته تازه‌ترین کتابی است که انتشارات فرهنگ معاصر به بازار کتاب عرضه کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین  کتاب دارای یک فهرست موضوعی به دو زبان فارسی و انگلیسی است که سخنان مشاهیر و بزرگان دنیا طبق این فهرست و به ترتیب حروف الفبا طبقه‌بندی شده‌اند. به عنوان مثال، سخنان و نقل‌ قول‌های درج شده در کتاب با کلمه «آبرو» شروع می‌شود. حرف الف این فهرست با کلمه «ایالات متحده» به پایان می‌رسد.

پیش از این کتاب‌های دیگری که سخنان بزرگان و مشاهیر را در خود جای داده بودند، عرضه عمومی شده بود،اما این نخستین باری است که کتاب در چنین سطح و حجمی روانه بازار می‌شود، به خصوص که ناشر این اثر در زمینه فرهنگ‌های چند زبانه و آثار مرجع صاحب پیشینه و اعتباری خاص است و بارها و بارها کتاب‌های منتشره جایزه‌های مختلف کتاب سال و برخی دیگر از جایزه‌های بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی را به دست آورده است.

از همین ناشر پیش از این کتاب «فرهنگ گفته‌های طنز‌آمیز» که منتخبی از گفته‌های طنز‌آمیز بزرگان فرهنگ و هنر و سیاست بود، «فرهنگ شیطان» هر دو به کوشش و ترجمه رضی هیرمندی و «فرهنگ ضرب‌المثل‌ها» تالیف هنری دیویدف و برگردان فارسی فرید جواهر کلام  به بازار کتاب عرضه شده بود که تقریبا محتوایی مشابه فرهنگ نقل‌ قول‌های مشاهیر دارند.

«فرهنگ نقل قول‌های مشاهیر» با 696 صفحه، شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 18 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

کد خبر 181013
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز