مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصور کنید با چشمان بسته به مریخ سفر کرده‌اید و پس از اینکه بر روی سطح سیاره فرود آمدید، چشم‌هایتان را باز می‌کنید، تصور شما از منظره‌ای که برای اولین بار پس از بازکردن چشمها در مریخ خواهید دید چیست؟

مریخ‌نورد روباتیک کنجکاوی این تجربه را داشته و پس از گشودن چشم‌هایش به روی مریخ با مکانی سوت‌و‌کور و کوهی بزرگ در دوردست‌ها مواجه شده‌است.

کنجکاوی در نقطه تعیین شده در نزدیکی حفره 150 کیلومتری گیل فرود آمده است، حفره‌ای که کوه شارپ در مرکز این حفره سربه فلک کشیده و در افق دید کنجکاوی دیده می‌شود.

کنجکاوی طی ماموریت دوساله خود باید از کوه شارپ که بخشی از آن در عکس دیده می‌شود، بالا رفته و به جستجوی نشانه‌هایی از گذشته مریخ باشد که وجود حیات در گذشته مریخ را نمایش دهند.

مریخ

این مریخ‌نورد درحال حاضر در سکوت کامل در میان منطقه‌ای از سیاره بزرگ مریخ به تنهایی نشسته و درحال دریافت اطلاعات درباره ماموریتش از زمین است تا فرابگیرد که چگونه از گیرکردن چرخ‌هایش در میان سنگ و خاک نرم مریخ جلوگیری کند. درواقع مغز هوشمند کنجکاوی به مدت چهار روز تحت جراحی مهندسان ناسا قرار خواهد گرفت تا این روبات از حالت تنظیمات فرود خارج شده و برای آغاز تجسس در مریخ آماده شود.

کد خبر 180963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز