دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر بخش عکس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: از میان 85 عکسی که در بخش عکاسی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به نمایش درآمد، 5 تصویر به عنوان آثار برتر انتخاب خواهد شد.

عکاسی

به گزارش ایرنا، امیر غلامی گفت: عصر امروز -دوشنبه- از 5 هنرمندی که هیات داوران متشکل از حسین فاطمی،ساتیار امامی و حسن قائدی انتخاب شده اند، تقدیرخواهد شد.

وی تعداد آثار ارسالی به این بخش را در مقایسه با دوره‌های گذشته به لحاظ کیفی بیشتر دانست و ادامه داد: استقبال مردم از همان روزهای اولیه برگزاری نمایشگاه از این آثار بسیار بی نظیر بود.

ضمن اینکه ما در غرفه عکاسی دو ماکت بزرگ از کعبه و غار حرا نیز قرار داده بودیم و روزانه به بیش از 750 خانواده تصاویری از حضورشان در کناراین ماکت‌ها اهدا می‌شد.

این هنرمند عکاس مخاطبان و بازدیدکنندگان این بخش را از هر قشر و از هر سلیقه‌ای دانست و ادامه داد: گروه‌های مختلفی از بازدیدکنندگان این بخش با چشمان اشکبار تصاویر را مشاهده می‌کردند که نشان دهنده اثرگذاری این عکس‌ها بود.

وی برگزاری مسابقه عکس همراه برای بازدید کنندگان عادی و حرفه‌ای را از دیگر بخش‌های جذاب این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: امروز در مراسم اختتامیه این بخش به 3 نفر از عکاس حرفه‌ای که در طول برگزاری نمایشگاه از حال و هوا و فضای این رویداد بزرگ معنوی عکاسی کرده و در اختیار دبیرخانه قرار داده باشند، جوایزی اهدا خواهد شد.

دبیر بخش عکس نمایشگاه قرآن درباره اهمیت بخش هنری این رویداد معنوی گفت: نفس برگزاری هر ساله نمایشگاه قرآن ارایه پیام دینی و معنوی و فراهم کردن فضایی ارزشی متناسب با ماه مهمانی خداست و دراین میان آثارهنری هم می‌توانند نقش بسیار اثرگذاری ایفا کنند.

به گفته وی،آن چه که در قالب یک سخنرانی به مردم منتقل می‌شود در قاب یک قطعه عکس هنری می‌تواند بر جمعیت و مخاطب بیشتری اثر بگذارد.

وی ادامه داد: در بخش عکس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن 85 اثر از میان 2 هزار 600 اثر برای عرضه انتخاب شدند که همه این آثار دارای مفاهیم دینی و قرآنی متناسب با ماه مبارک رمضان شامل نماز و نیاز، مناسک حج، نقش قرآن در زندگی مردم وآداب مردم درماه رمضان بودند.

غلامی همچنین به نمایش این آثار در هفته‌های فرهنگی خارج از کشور و نمایشگاه‌های شهرستان اشاره کرد و توضیح داد: چون آثار راه یافته به این بخش از کل ایران و دارای نگاه‌های مختلف هنری علاقمندان است به خوبی می‌تواند بیانگر حس و حال فضاهای معنوی و جایگاه آن در میان اقشار مختلف مردم باشد.

 

کد خبر 180939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز