همشهری آنلاین: یک دهه از فعالیت کلینیک‌های سلامت جنسی در ایران می‌گذرد؛ اما بسیاری از مردم از وجود آنها بی‌خبرند یا اصلا نمی‌دانند که می‌توانند برای حل مشکلات جنسی‌ خود، به این مراکز مراجعه کنند.

sexual health

دکتر سید علی آذین مدیر درمان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا و مسئول کلینیک سلامت جنسی این مرکز با اشاره به اینکه سلامت جنسی برای تمامی افراد جامعه مهم است افزود: در این کلینیک‌ها که به راحتی برای تمام متقاضیان قابل دسترسی است، تلاش شده برای بسیاری از مشکلات مربوط به بهداشت جنسی افراد راه حلی ارایه شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ابن سینا، این عضو هیئت علمی پژوهشی گروه عفونت‌های تولید مثل پژوهشگاه ابن سینا عدم اطلاع رسانی صحیح در این زمینه را موجب تداوم اختلالات جنسی در مردم و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق‌های قابل پیشگیری دانست.

دکتر آذین با تاکید بر این نکته که سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد افزود: بروز مشکلات جنسی میان یک زوج، سلامت کل خانواده را به خطر می‌اندازد، اختلال در سلامت جنسی هم برای خود فرد عوارضی نظیر افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد ‌به ‌نفس و انزوا را به همراه دارد و هم باعث بروز مشکل در حوزه روابط خانوادگی و زناشویی می‌شود که در ‌نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا حقوقی ختم شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت چند سالی است در راستای توجه به سلامت خانواده اقدام به افتتاح کلینیک‌های سلامت جنسی در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی نموده است افزود: کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری ابن‌سینای جهاد دانشگاهی از سال 1389 با هدف ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف جوانان با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد و متخصصان این کلینیک سلامت جنسی در قالب یک کار تیمی خدمات مورد نیاز را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

در این مرکز مشاوره‌های مختلفی در مورد مشکلات جنسی در مردان و زنان، کاهش مشکلات زناشویی، تربیت جنسی کودکان و نوجوانان، آموزش بهداشت جنسی و تشخیص و درمان بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی ارائه می‌شود.

‎همچنین در این کلینیک، مشاوره و راهنمایی برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر به ویژه در قشر جوان برای دانشجویان و پرسنل وظیفه با تخفیف ویژه ارائه می‌شود.

به گفته دکتر آذین، در کلینیک سلامت جنسی ابن‌سینا که در خیابان شریعتی، ابتدای خیابان یخچال واقع شده است، رازداری و امنیت اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و افراد حتی به هنگام پذیرش می‌توانند از ارائه نام و نام خانوادگی و سایر اطلاعات شخصی قابل شناسایی، خودداری نمایند.
اقدامات آزمایشگاهی نیز با بهره گیری از آزمایشگاه مجهز مرکز تنها با استفاده از یک کد شناسایی و بدون نام قابل انجام است.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 23591 داخلی 380 تماس گیرند.

کد خبر 180846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز