گروه حوادث: مرد جوان وقتی برای آشتی‌کردن با یکی از دوستانش به میهمانی شبانه دعوت شد تصور نمی‌کرد حضور او در میهمانی ماجرای خونینی را رقم بزند.

حوادث دستگیری

بامداد 20مرداد مأموران کلانتری162 فشم در جریان درگیری خونینی در منطقه اوشان قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در جریان این درگیری سه نفر بر اثر اصابت ضربات چاقو مجروح شده‌اند که یکی از آنها به نام حامد، 30ساله، بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

شروع تحقیقات

با گزارش ماجرا به پلیس آگاهی تهران، تیمی از کارآگاهان اداره دهم راهی محل حادثه شدند. تحقیقات نشان می‌داد که مقتول، سرایدار و نگهبان خانه‌ای ویلایی در منطقه اوشان بوده و جنایت بر سر درگیری و اختلاف او با یکی از دوستانش به نام برهان، 29ساله صورت گرفته است.

ماموران وقتی متوجه شدند که برهان در زمان جنایت در خانه مقتول زندانی بوده است، وی را بازداشت کردند و به بازجویی از او دست زدند. وی که در ابتدا سعی داشت وانمود کند عاملان جنایت را نمی‌شناسد و نمی‌داند که حامد توسط چه کسانی به قتل رسیده است، در بازجویی‌های بیشتر لب به اعتراف گشود و ماجرای جنایت را اینطور تعریف کرد: از حدود پنج‌‌ماه قبل با حامد(مقتول) به‌خاطر مسائل مالی اختلاف داشتم. این اختلافات باعث شده بود که رابطه ما به هم بخورد و از هم کینه به دل بگیریم.

وی ادامه داد: شب حادثه همسر حامد با من تماس گرفت و گفت که به یک میهمانی خانوادگی دعوت شده‌اند. سپس از من خواست که به این میهمانی بروم و به بهانه حضور در آنجا با حامد مواجه شده و با هم آشتی کنیم. با اصرار او، من هم قبول کردم که در این میهمانی شرکت کنم و برای همین آن شب راهی اوشان شدم.

آن شب حامد به محض دیدن من عصبانی شد و به حضورم در میهمانی اعتراض کرد. سر و صدای او باعث شد که همسرش مرا از میهمانی خارج کرده و به خانه سرایداری‌شان ببرد. او از من خواست چند دقیقه‌ای را در یکی از اتاق‌های خانه بمانم و گفت که در این مدت همسرش را آرام می‌کند تا بتوانم با او حرف بزنم و اختلافاتمان را حل کنیم اما لحظاتی بعد وقتی حامد به خانه آمد و فهمید که من در یکی از اتاق‌ها هستم، بیشتر عصبانی شد و درحالی‌که فریاد می‌زد مرا در یکی از اتاق‌ها حبس کرد و می‌گفت که قصد کشتنم را دارد.

تماس دردسرساز

مرد جوان ادامه داد: من که وحشت کرده بودم، با تلفن همراهم با همسرش تماس گرفتم و خواستم که در را باز کند تا از آنجا فرار کنم اما او گفت که هر طوری شده همسرش را آرام می‌کند. در همین هنگام متوجه شدم که حامد چاقویی برداشته و فریاد می‌زند که می‌خواهد مرا بکشد. برای همین با دو نفر از دوستانم به نام‌های شهرام و امید تماس گرفتم و از آنها درخواست کمک کردم. دقایقی بعد متوجه شدم که آنها خودشان را مقابل خانه حامد رسانده و با او و تعدادی از اقوامش درگیر شده‌اند که در این درگیری، حامد به قتل رسیده است.

با اظهارات مرد جوان، مأموران به بازجویی از همسر مقتول پرداختند و وی نیز همه حرف‌های او را تأیید کرد. این زن گفت بعد از اینکه شوهرم، برهان را داخل اتاق حبس کرد، چاقویی برداشت تا او را به قتل برساند اما مانعش شدم و چاقو را از دستش گرفتم. تلاش می‌کردم که او را آرام کنم تا اینکه متوجه سر و صدایی از بیرون خانه شدم. دو مرد جوان مقابل خانه آمده بودند و می‌گفتند که می‌خواهند با برهان حرف بزنند. در یک لحظه آنها با شوهرم و دو نفر از اقوام‌مان درگیر شدند و یکی از آنها با چاقو هر سه نفر را مجروح کرد و با دوستش پا به فرار گذاشت. ما، هر سه مجروح را به بیمارستان بردیم اما شوهرم به‌خاطر شدت خونریزی جان باخت.

شلیک برای دستگیری

پس از حرف‌های زن جوان تحقیقات برای دستگیری شهرام و امید آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها کارگر و نگهبان یک کارگاه سنگ‌بری در جنوب تهران هستند. مأموران، راهی این کارگاه شدند و نیمه شب 21مرداد آنجا را محاصره کردند. شهرام و امید که از حضور پلیس در اطراف کارگاه باخبر شده بودند قصد داشتند با درگیری با مأموران از دست آنان فرار کنند اما موفق نشدند و مأموران با شلیک شش تیر هوایی هر دوی آنها را دستگیر کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشودند و در این میان شهرام گفت وقتی برهان با امید تماس گرفت و گفت که در خانه‌ای در منطقه اوشان زندانی شده است با آژانس راهی آنجا شدیم. زمانی که به محل مورد نظر رسیدیم، مقتول به همراه چند نفر دیگر مقابل در یک ویلا ایستاده بودند.

ما گفتم که دوست برهان هستیم و می‌خواهیم او ببینیم اما آنها به ما توهین کردند و من با مقتول و دوستم با دو نفر دیگر درگیر شدیم چون یک قمه همراهم بود، با استفاده از آن چند ضربه به مقتول زدم و چند ضربه هم به آن دو نفری که با دوستم درگیر شده بودند. وقتی دیدم مقتول روی زمین افتاده، ترسیدیم و به همراه امید پا به فرار گذاشتیم تا اینکه دستگیر شدیم.

سرهنگ حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات هر دو متهم، قاضی پرونده برای آنها و همچنین برهان و همسر مقتول قرار قانونی صادر کرد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این جنایت در اداره آگاهی ادامه دارد.

کد خبر 180720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز