همشهری آنلاین: مجید افلاکی مربی سابق تیم ملی تکواندو با نام بردن از ذولقدری،ساعی و رحیمی به عنوان کسانی که به تکواندو کشور لطمه زدند گفت: آقایانی که زمانی اجازه ندادند رضا مهماندوست به کارش در تیم ملی ادامه دهد، باید امروز پاسخ این نتایج را بدهند.

افلاکی مجید

مربی سابق تیم ملی تکواندو در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه آقایان باید دلایل این باخت‌ها را توضیح دهند؟ خاطرنشان کرد: همین آقایانی که آن زمان آتش بیار معرکه بودند امروز ضربه‌شان را به یوسف کرمی و محمد باقری معتمد زدند، مثل روز برایمان روشن بود که این نتایج کسب می‌شود. اگر قرعه سنگینی به محمد باقری معتمد می‌خورد آیا می‌توانست مدال بگیرد؟ خدا به پدر و مادرش نگاه کرد.

 وی با اشاره به نحوه کنار رفتن کادر فنی سابق تیم ملی،‌ ادامه داد: آن روز به مهماندوست گفتم که صبر کن، نه به خاطر خودمان بلکه به خاطر تکواندو و فرزندانش. اینکه من بیایم روزه بگیرم، نماز بخوانم اما حق الناس را رعایت نکنم خدا چنین تو دهنی به من می‌زند که بلند نشوم. مهماندوست به خاطر مملکت و تکواندو پنج سال دو فرزند معلول خود را کنار گذاشت. او جانباز است و بدنش پر از ترکش، هنوز وقتی از گیت فرودگاه رد می‌شود صدای بوق در می‌آید. آن وقت بعضی‌ها گفتند مهماندوست به خاطر پول از تیم ملی کنار رفت. ذوالقدری این حرف را زد، من آن موقع گفتم که به خاطر حمایت از تیم ملی سکوت می‌کنم و چیزی نمی‌گویم اما الان موقع حرف زدن است. اگر امروز یک آدم بزرگ رئیس فدراسیون تکواندو شود باز هم به تکواندو بر نمی‌گردم اما الان حرف‌هایم را می‌زنم، ما خواستیم در روحیه المپیکی‌ها تاثیر منفی وارد نشود و نگویند که حاشیه ایجاد می‌کنند.

 افلاکی خطاب به ذوالقدری گفت: آقای ذوالقدری! شما که می‌نشینید این طرف و آن طرف حرف از حق الناس می‌زنید، می‌دانید که حق الناس فرزندان مهماندوست هستند. اگر غیر از این باشد باید به عدالت شک کرد. البته هیچ کس نمی‌تواند به عدل خدا شک کند باید به رفتار خودمان شک کنیم. امروز روز شهادت امیر المومنین(ع) است، امروز فرزندان مهماندوست جوابشان را گرفتند، این فقط کوچکترین اثر ظلم است.

 وی ادامه داد: اگر یوسف کرمی آن زمان از مهمان دوست حمایت می‌کرد کار به اینجا نمی‌کشید. آن زمان یوسف کرمی را داخل اتاقی بردند و با او حرف زدند که قبول کند و پشت مهماندوست نایستد. بعد هم او از اتاق بیرون آمد و گفت من سربازم و جابه جایی سرمربی به من ارتباطی ندارد. رضا مهماندوست پای همه چیز یوسف کرمی و محمد باقری معتمد ایستاد. ولی شما گفتید که وضعیت مهماندوست به ما ربطی ندارد.

 مربی سابق تیم ملی تکواندو با انتقاد از ذوالقدری،‌ ساعی و رحیمی،‌ به ایسنا گفت: این سه نفر به تکواندو چسبیده‌اند،‌ آنها تکواندو را نابود کردند. آقای ذوالقدری! آقای ساعی! فکر می‌کردید که پولادگر می‌رود و شما می‌شوید رئیس فدراسیون؟! چشم مردم بیدار است، در المپیک دیدیم که عکس‌هایش را خط خطی و پاره کردند، چه کسی این کار را کرد، این کار بچه‌های ساختمان کاروان ایران بود. عدل خدا اینجاست. فقط دلم برای پولادگر می‌سوزد که بازی این سه نفر خورد. البته این سه نفر تنها مقصر نبودند. تکواندوکاران هم تقصیر داشتند، فریبرز عسگری هم اختیاری نداشت، در هیروشیما اتفاقاتی افتاد که فریبرز عسگری خودش را به همه نشان داد.

 افلاکی درباره عملکرد محمد باقری معتمد که به کسب مدال نقره منجر شد اظهار کرد: تمامی بازی‌های محمد باقری معتمد را در طول پنج سال گذشته ببینید، او کی این طور بازی می‌کرد، مدال المپیک گرفت ولی به خدا مبتدی‌ترین تکواندوکاران ایران هم اگر در جدول معتمد بودند مدال می‌گرفتند، نوش جانش، به خودش و خانواده‌‌اش تبریک می‌گویم که حداقل این نتیجه را برای تکواندو گرفت، پدر باقری معتمد از تکواندو کاران قدیمی است، اگر او خودش به تنهایی بازی های محمد را ببیند آیا قبول می‌کند که محمد از نظر فنی در المپیک خوب بوده؟

 وی افزود: تا حالا کی اتفاق افتاده بود که محمد از یک تکواندوکار آفریقای جنوبی ضربه سر بخورد. محمد بسته‌‌ترین بازیکن تکواندوی ایران است. آن وقت باید این طور مسابقه دهد. سروت حریف محمد در فینال در کدام مسابقه جهانی مقابلش این طور بازی کرده بود. او مانند عروسک مسابقه می‌داد و به جای مسابقه در زمین می‌رقصید! اصلا مسابقه نمی‌داد،‌ رقابتهای جهانی که از حریف محمد دیده بودیم کجا و این مسابقات کجا؟

 افلاکی درباره عملکرد ضعیف یوسف کرمی که در بازی نخست مقابل تکواندوکاری از اسپانیا شکست خورد و حذف شد به ایسنا گفت: اگر روی کسی توقع ایجاد کنید و کسی را بزرگ کنید و او را در باد بردهای قدیمی بخوابانید، این طور می‌شود. این کار قشنگی است که ورزشکاران را تحویل بگیریم اما نه بیش از حد، من تاسف خوردم برای مردم ایران و بعد برای خانواده تکواندو.

افلاکی با اشاره به فیلمی که قبل از اعزام تیم ملی به المپیک از تلویزیون پخش شد، اضافه کرد: فریبرز عسگری در مصاحبه‌ای گفت: هشت ماه است که مردم زحمات تکواندو کاران را می‌بینند. من از نزدیک می‌دانم که المپیکی‌ها چه زحماتی می‌کشند چرا که با آنها زندگی کردم. آقای عسگری تیمی که در آن بازیکن خط مشی تمرین را برای مربی روشن می‌کند که تیم نیست. یوسف کرمی و محمد باقری معتمد کجا اجازه می‌دادند کسی در مقابلشان این طور مسابقه بدهد. اگر شما هشت ماه با این ورزشکاران زندگی کردید ما پنج سال با آنها زندگی کردیم، من از روز اول گفته بودم که اگر تکواندوی ایران خیلی خوب در لندن نتیجه بگیرد یک برنز کسب می‌کند. خود ملی‌پوشان می‌گفتند که فقط دو ماه آخر تمرین داشتند و به خوبی آماده نشده بودند.

کد خبر 180708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز