یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایرباس A300 دوشنبه 18 مارس (27 اسفند) اولین پرواز بین‌قاره‌ای خود را از فرانکفورت به سوی آمریکا انجام خواهد داد.

به گزارش آسوشیتدپرس این پرواز فرصت بسیار بزرگی برای ایرباس و شرکت هوایی لوفت‌هانزا است تا پتانسیل بالای هواپیماهای‌‌ جدید دوطبقه ایرباس را به شرکت‌های هواپیمایی دنیا به خصوص آمریکایی‌ها نشان دهند.

ینس بیشوف مدیر بخش آمریکای لوفت‌هانزا در این باره گفت: ما در مورد هواپیمایی حرف می‌زنیم که نماینده قرن بیست و یکم هوانوردی در بخش کارایی است

البته این یک پرواز آمایشی نیست و ما با ظرفیت کامل به نیویورک و واشنگتن پرواز خواهیم کرد تا از تمام فرصت‌ها استفاده کنیم.

برای ایرباس هم که با بحران‌های مالی و مدیریتی بسیار بزرگی روبه‌رو بوده است به گونه‌ای که A380 را دو سال دیرتر از موعد مقرر تولید کرد، این پرواز بسیار حائز اهمیت است.  ایرباس که به دلیل این بحران‌ها 5 میلیارد یورو ضرر کرده است امیدوار است با این پرواز ثابت کند که می‌تواند اولین سفارش‌های خود را که قرار است در ماه اکتبر به سنگاپور تحویل داده شوند را به موقع تولید خواهد کرد.

تمام امید ایرباس فعلا به پرواز شماره 8940 لوفت‌هانزا است که قرار است دوشنبه ساعت 8 به وقت گرنویچ به سوی فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک پرواز کند.

مسافران این پرواز 550 نفر هستند که بیشتر کارمندان لوفت‌هانزا و ایرباس هستند و تعدادی خبرنگار هم آن‌ها را همراهی خواهند کرد.

کد خبر 18070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز