همشهری آنلاین: تظاهرات گسترده مردم تونس در شهر "سیدی بوزید"، بار دیگر با دخالت پلیس و حمله به معترضان با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی، به خشونت کشیده شد.

سرکوب تظاهرکنندگان تونسی‌ با گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، 800 معترض در راهپیمایی اعتراضی علیه دولت تونس برای مقابله با پلیس که به سمتشان گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک ‌می‌کرد، تنها سنگ به دست داشتند و برای دفاع از خود به سوی ماموران پلیس سنگ پرتاب می‌کردند.

صبح روز پنجشنبه صدها تن از معترضان که خواهان برکناری دولت تونس بودند در تلاش برای راه یافتن به مقرهای دولتی تونس با ماموران پلیس این کشور مواجه شدند که برای سرکوب و عقب راندن آنها از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند.

معترضان در ابتدا موانع را از سر راه خود برداشتند اما در نهایت با ماموران پلیس مواجه شدند. در جریان این سرکوب، یکی از معترضان مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد. معترضان در این راهپیمایی اعتراضی شعارهایی علیه دولت تونس سرمی‌دادند.

محمد قدری، یکی از اعضای حزب جمهوری‌خواه تونس در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: خواسته‌های مردم تونس در برابری و مساوات اجتماعی همچنان پابرجاست.

اولین راهپیمایی اعتراضی در تونس در ژوئن رخ داد، زمانی که معترضان خشمگین به شرایط زندگی‌شان به ساختمان‌های دولتی این کشور حمله‌ور شدند و به سوزاندن لاستیک خودروها و پرتاب سنگ اقدام کردند. پلیس نیز در پاسخ به اقدام معترضان بسوی آنها گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کرد.

حزب کارگران تونس نیز روز پنجشنبه خواستار استفاده از تاکتیک‌هایی با زور و اجبار علیه پلیس این کشور شد و بار دیگر بر حمایت از خواسته‌های مردمی شامل برکناری فرماندار دولتی، رئیس گارد ملی و دادستان پلیس تاکید کرد.

حدود 200 تن از معترضان از گروه‌های مختلف تونس روز پنجشنبه خارج از مجلس موسسان این کشور گردهم آمدند تا پیشنهادهای خود را به مقام‌های این کشور اعلام کنند. برخی از آنها قصد ورود به ساختمان را داشتند که با دخالت پلیس مجبور به عقب‌نشینی شدند.

کد خبر 180550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز