شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های روابط و تعاملات انسان نوشته حسین صدری‌نیا به عالم جنینی اختصاص دارد که از سوی نشر سایه‌روشن به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین این کتاب شامل 5 فصل است. در فصل اوّل آن عوالم هستی و درفصل دوم عالم جنینی در کلام وحی بررسی شده اند. فصل سوّم کتاب به تبیین انواع سقط جنین ارادی و غیرارادی اختصاص دارد و در فصل چهارم انواع پیام های تکوینی و تشریعی جنین مورد توجه قرار گرفته اند. فصل پنجم نیز به تشریح روابط، ارتباطات وتعاملات انسان در عالم جنینی پرداخته است.

در بخشی از مقدمة این کتاب آمده است: از آنجا که عالم جنینی به طور تکوینی در فضایی به دور از دستیازی و هیاهو قرار دارد بسیاری از تحولات آن معمولاً از نظرها پوشیده می مانند و تجهیزات پزشکی ساخت بشر نیز فقط زوایای کوچکی از بعد مادّی این عالم تاریک و  پر رمز و راز را هویدا می سازند در حالی همة رویدادهای آن مادّی و قابل مشاهده نیستند.

 به عنوان مثال یکی از مهمترین مسائل مربوط به عالَم جنینی، دمیده شدن روح در مرحله ای از این عالَم به کالبد جنین است که از آن پس جسم و روح با یکدیگر مرتبط و در قالب یک شخص جلوه گر می شوند و این وضعیّت تا زمان مرگ انسان- در دورة جنینی یا عالَم دنیا- ادامه می یابد.

از دیگر مسائل مربوط به عالَم جنینی «سقط جنین» است که در جوامع انسانی معمولاً به دو شکل ارادی و غیرارادی رخ می دهد. بدیهی است که در سقط های ارادی و غیرتکوینی به هر صورتی که تصور شوند، انگیزة آدمی نقش اصلی را ایفا می کند امّا در سقط های تکوینی و غیرارادی، انسان هیچ گونه نقش آگاهانه و تعمّدی ندارد.

 بر اساس این گزارش از صدری‌نیا پیش از این آثار دیگری از او با عناوین: ارتباط هستی و انسان با خدا(تکوینی وتشریعی)؛ روابط، ارتباطات وتعاملات انسان(1)عالم ذر؛ روابط، ارتباطات و تعاملات انسان(2) عالم صلب وترائب؛ ارتباط انسان با گذشتگان وآیندگان(تکوینی وتشریعی)؛ حقوق و مسئولیت های انسان در ارتباطات کلامی(فردی وجمعی) وارتباط انسان با خویشتن(تکوینی وتشریعی) منتشر شده‌اند.

more انتشار کتاب ارتباط انسان و هستی با خدا

more انتشار کتاب عالم ذر

more انتشار کتاب ارتباط انسان با خویشتن

more دو کتاب تازه در زمینه ارتباط انسان با خدا

 عالم جنینی: مولف: حسین صدری‌نیا/ ناشر: نشر سایه روشن ؛چاپ اول 1391/قطع رقعی ،قیمت: 5000 تومان ، 208 صفحه . 

کد خبر 180529
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز