چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خسارت توفان فیلیپین صدها میلیون دلار برآورد شده است.

Philippine

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، بارش شدید باران‌های موسمی سبب جاری شدن سیل‌ در بخش‌های زیادی از فیلیپین شده است.

سیل اخیر در فیلیپین کم سابقه توصیف شده است. سیل سبب آوارگی بیش از دویست و هفت هزار نفر شده است. بارش بارانهای مستمر در ده روز گذشته سبب کشته شدن بیش از پنجاه نفر شده است.

هر سال حدود بیست توفان توام با باران در  فیلیپین می وزد که خسارت‌های جانی و مالی بسیاری به همراه دارد. خسارت‌های ناشی از توفان و سیلابهای پراکنده در فیلیپین در سال گذشته بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار شد. برآورد می شود سیل اخیر در فیلیپین نیز خسارت‌های مشابهی برجای بگذارد .

پیش بینی های سازمان هواشناسی در فیلیپین حاکی از آن است که بارش شدید باران امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

سیل سبب شده است عملا پایتخت فیلیپین دچار رکود شود و چرخه حرکت اقتصادی در آن کاملا متوقف شود. سیل سبب فلج شدن زندگی مردم فیلیپین شده است. سازمان بلایایی طبیعی در فیلیپین ، وضع مانیل را همانند دنیای زیرآب رفته توصیف کرده است.

برای امدادرسانی به سیل زدگان فیلیپین، از نیروهای نظامی ارتش و پلیس نیز استفاده شده است. طوفانهای موسمی به رانش زمین در شهر کوئِزون فیلیپین منجر شده که در نتیجه آن دو خانه مسکونی به زیر خاک فرورفته است. به علت سیلاب سهمگین، صد و شصت و دو جاده بین شهری در سراسر فیلیپین مسدود شده است.

کد خبر 180484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز