گروه شهری: اتوبوسرانی و متروی تهران در شب‌های قدر به‌طور ویژه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند. شرکت واحد اتوبوسرانی و متروی تهران در شب‌های قدر (17،19و 21‌ماه مبارک رمضان) اقدام به تقویت خطوط شبانه خود و خدمات‌رسانی ویژه به شهروندان خواهند کرد.

متروی تهران

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان در شب‌های قدر، علاوه بر تقویت خطوط شبانه سامانه اتوبوس‌های تندرو، سرویس‌های ویژه‌ای در این شب‌ها از ساعت 22تا اذان صبح پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی سرویس‌های ویژه‌ای از محل برگزاری مراسم شب‌های قدر به سمت مقاصد مختلف سطح شهر خواهد داشت تا دسترسی آسان در این ایام فراهم شود.

سنندجی گفت: سرویس‌های ویژه‌ای از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برای جابجایی شرکت‌کنندگان در این مراسم به مقاصد ورامین، قرچک، کهریزک، مهدی‌آباد، زمان‌آباد، شوش، دولت‌آباد، باقرشهر، خراسان و راه‌آهن درنظر گرفته شده است. همچنین از مراسم مدرسه عالی شهید مطهری به مقاصد افسریه، میدان رسالت، پیروزی، میدان شوش، پایانه آزادی، شهدا، کلاهدوز و آذری خدمات‌رسانی اتوبوسرانی صورت خواهد گرفت.

سنندجی همچنین از خدمات‌رسانی اتوبوسرانی در شب‌های قدر از مراسم مهدیه تهران به مقاصد خاوران، خراسان، میدان قیام، پایانه آزادی، سه‌راه‌آذری، تجریش، راه‌آهن و ولیعصر خبرداد.بنا براین گزارش شرکت متروی تهران نیز به جهت تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها در مساجد سراسر پایتخت، خدمات خود را در شب‌های قدر به‌صورت 24ساعته به شهروندان ارائه خواهد داد.

محمدعلی قلی‌ها، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از خدمات‌رسانی 24ساعته مترو در شب‌های قدر به شهروندان خبرداد و گفت: به جهت تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها، متروی تهران در شب‌های قدر تا صبح خدمات‌رسانی خواهد کرد.
وی ادامه داد: خدمات‌رسانی 24ساعته متروی تهران در شب‌های قدر در خطوط یک، دو و چهار صورت می‌گیرد و شهروندان می‌توانند برای تردد راحت در سطح شهر از مترو استفاده کنند. همچنین براساس جداول، سرویس‌دهی در خطوط دو و چهار تا ساعت 24با زمانبندی 20دقیقه و پس از آن هر 30دقیقه یک‌بار در کل خط یک انجام خواهد شد.

توزیع محصولات فرهنگی در مساجد شهر

همچنین شهرداری از برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد و حسینیه‌های پایتخت حمایت همه‌جانبه خواهد کرد. مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری مراسم شب‌های قدر در سرای محلات با همکاری مدیران محله و مشارکت شهروندان خبر داد و گفت: شهرداری تهران در شب‌های قدر به حمایت و پشتیبانی مساجد و حسینیه‌ها برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم شب‌های احیا می‌پردازد.

عبادالله رمضانی با اعلام اینکه در مراکز فرهنگی و سرای محلات به همت مدیران محله، برنامه‌های مذهبی شب‌های قدر برپا می‌شود گفت:‌ در شب‌های قدر، شهرداری تهران به توزیع محصولات فرهنگی و ازجمله دعاهای ابوحمزه ثمالی در مساجد سطح شهر می‌پردازد و اصلی‌ترین وظیفه شهرداری در شب‌های قدر حمایت از اجرای برنامه‌های مذهبی در حسینیه‌ها و مساجد سطح شهر است.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری برنامه «بر آستان جانان» در بوستان‌های مرکزی شهر، گفت: مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران در این ایام تحت عنوان «نردبام آسمان» در 9‌محور کلی برگزار می‌شود. وی در ادامه با خاطرنشان کردن برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق 22گانه پایتخت، بیان کرد: محافل انس با قرآن تحت عنوان پنجره‌های آسمانی نیز در مناطق 22گانه در حال برگزاری است که به موضوع تقدیر از فعالان، پیشکسوتان و استعدادهای قرآنی، اهدای قرآن کریم و ادعیه به مساجد و هیأت‌های مذهبی اختصاص دارد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین به برگزاری 22 نمایشگاه قرآنی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد تحت عنوان «میهمانی خدا» در مناطق اشاره کرد و افزود: دیگر برنامه‌های شهرداری در ‌ماه مبارک رمضان، برگزاری برنامه‌ فرهنگی «شب‌های ملکوت»، کارگاه‌های ‌آموزشی مفاهیم قرآن، مراسم ادعیه‌ماه مبارک رمضان، بازار هنر و غرفه‌های فرهنگی و برپایی سفره‌های کرامت است.

کد خبر 180192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز