مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: حدود 20 ‌روز دیگر تهران در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد میزبان هیأت‌های دیپلماتیک از 120کشور دنیا خواهد بود.

non aligned

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام آمادگی شهر تهران برای میزبانی از این رخداد بین‌المللی گفت: مدیریت شهری تهران تمام امکانات و ظرفیت خود را برای ارائه و تثبیت تصویری شایسته و ماندگار از پایتخت‌ام القرای اسلامی در اذهان بین‌المللی به‌کار خواهد بست.

مجتبی عبداللهی با اشاره به اهمیت میزبانی پایتخت کشور و دستور ویژه شهردار تهران افزود: با عنایت به اینکه برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد از بزرگ‌ترین رخدادهای بین‌المللی است، تمام سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری، با آماده‌باش کامل در این امر خطیر مشارکت خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین اظهار داشت: بهسازی معابر شمالی، جنوبی و غربی و مرکزی شهر که محل تردد میهمانان اجلاس است در دستور کار قرار گرفته است. همچنین اقداماتی اعم از شست‌وشو، رنگ‌آمیزی، آماده‌سازی‌ المان‌های جدید شهری و همچنین نوسازی نمادهای ترافیکی و اطلاع‌رسانی محیطی جهت تبیین مواضع جمهوری اسلامی، به زبان‌های کشورهای شرکت‌کننده و استفاده از پرچم‌های این کشورها در مسیرهای ذکرشده و اطراف سفارتخانه‌ها و هتل‌ها از اهم برنامه‌های شهرداری تهران است.

عبداللهی همچنین بازنگری درخصوص نورپردازی‌های شهری، ایجاد المان‌های موقت با نام و آرم اجلاس و بهسازی و بازسازی ورودی‌های شهر تهران را از دیگر اقدامات مدیریت شهری دانست.وی با اشاره به دستور شهردار تهران در مورد آمادگی مسئولان شهری نیز گفت: شهردار تهران از همه مسئولان شهری در دستورالعملی خواست که در جهت اجرای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد اقدامات لازم را انجام دهند.

آماده باش ناوگان حمل‌ونقل عمومی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک از آمادگی پایتخت برای میزبانی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد خبرداد.
سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به محورهای حرکتی میهمانان این اجلاس در مسیرهای فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهرآباد به محل برگزاری اجلاس، اظهار کرد: این مسیرها و نیز سایر معابر شمالی، جنوبی، غربی و مرکزی تهران که هر یک به نوعی می‌توانند محل رفت‌وآمد میهمانان باشند، ازجمله محورهایی هستند که تمام تلاش خود را در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به‌کار بسته‌ایم تا از طریق برقراری امکان عبور‌ومرور بهینه و با روان‌سازی‌ ترافیک، در رفت‌وآمد میهمانان تسهیل و تسریع ایجاد کنیم.

وی از حضور‌ چند هزار نفر میهمان خارجی از حدود 120کشور جهان که به‌منظور حضور در این اجلاس به تهران دعوت شده‌اند، خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر رؤسای جمهور و وزرای امور خارجه، هیأت‌های همراه ایشان ازجمله کارشناسان و خبرنگاران خارجی به‌صورت عادی در سطح شهر تردد خواهند داشت که به این منظور ناوگان حمل‌ونقل ریلی (مترو)، 50دستگاه اتوبوس جدید تندرو (BRT) و ده‌ها دستگاه تاکسی سبز درنظر گرفته شده و علاوه بر آن ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نیز مهیا می‌شوند.

گفتنی است که شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد از پنجم تا دهم شهریور در تهران برگزار می‌شود و کشورمان به‌مدت سه سال سکان بزرگ‌ترین گردهمایی رهبران جهان بعد از مجمع عمومی سازمان ملل متحد که 120کشور شامل 53کشور آفریقایی،40کشور آسیایی، 26کشور آمریکایی و یک کشور اروپایی عضو آن هستند را در دست خواهد گرفت.

کد خبر 180046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز