همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا باید حداقل به قوانین نیم‌بند شورای امنیت پایبند باشد، گفت: به طور حتم آتش دخالت‌های کشورهای غربی در امور دیگر کشورها، نخست رژیم صهیونیستی را می‌سوزاند.

دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن (ع) تصریح کرد: پیامبر(ص) همیشه در سخنانشان می‌فرمودنداگر عقل در کسی مجسم شود همانا آن فرد حسن است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لاریجانی با تاکید بر این که رونق فکر امامیه به ویژه تفکر امام صادق و باقر (ع) زمینه ساز انقلاب‌های واقعی در زمان معاصر بوده است، گفت: می‌توان تاثیر این تفکرات را در اجبار شاه قاجار برای پذیرش فرمان مشروطیت مشاهده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آستانه مشروطیت علما هجوم استکبار و بیگانگان را به داخل کشور مشاهده کردند. از این رو برای خنثی کردن این دخالت‌ها علما مطالبات خود را اعلام کردند که آن عزل مسوولان و حاکمان شهرها بود.

لاریجانی با اشاره به تحولات اخیر منطقه توضیح داد: استعفای کوفی عنان، سفرها و تماس‌های مقامات غربی با برخی سیاستمداران و حمایت تسلیحاتی این کشورها حکایت نقشه جدید غرب برای سوریه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجوز این کشورهای غربی برای دخالت در امور دیگر کشورها به ویژه سوریه چیست؟ متاسفانه کشورهای غربی هم اکنون به شورای امنیت نیم بند هم پایبند نیستند.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر این که هم اکنون شرایط برای کشورهای غربی در رابطه با دخالت در کشورهای دیگر فرق می‌کند تصریح کرد: تصور می‌شد که آمریکایی‌ها عاقل هستند و از نتایج گذشته مانند حمله به عراق و افغانستان عبرت می‌گیرند اما متاسفانه این موضوع صورت نگرفت.

این نماینده مجلس نهم با بیان این که آتش دخالت کشورهای غربی در امور سوریه، رژیم صهیونیستی را می‌سوزاند گفت: صهیونیست‌ها در چند وقت اخیر گنده‌گویی‌های زیادی را درباره ایران و حماس کرده‌اند که این نشاندهنده ترس این رژیم جعلی از ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام این که اظهارات سیاست دیکتاتورهای عربی منطقه به کمدی سیاست قرن تبدیل شده است، یادآور شد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مردم سالاری بر این کشورها محقق شود.

کد خبر 179978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز