شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شروین مهاجر، نوازنده خوش‌آتیه کمانچه و سرپرست ارکستر زهی کهن‌کمان، قطعه‌ دونوازی کمانچه با سازهای کوبه‌ای را به همراه آثاری از پژمان،خلعتبری، قمصری، لایق را به رهبری حمید‌رضا دیبازر در روزهای 19 تا 21 مهرماه در تالار رودکی به صحنه خواهد برد.

مهاجر نوازنده مطرح کمانچه و سرپرست ارکستر زهی کهن‌کمان، درباره جزئیات این اجرا به همشهری‌آ‌نلاین گفت: این برنامه  با همکاری موسسه آوای باربد که از جمله ناشران خوب موسیقی است و به مدت سه شب و تاریخ‌های 19، 20 و 21 مهرماه امسال در دو بخش اجرا خواهد شد که در بخش نخست دو نوازى کمانچه و سازهاى کوبه‌اى را خواهیم داشت و در بخش دوم نیز آثاری از احمد پژمان، فردین خلعتبرى، حمید دیبازر، على قمصرى و فرخزاد لایق اجرا خواهد شد.

مهاجر که اجراهایی را با استادش اردشیر کامکار با گروه‌های مختلف موسیقی داشت، درباره اهدافی که از اجرای آثار بی کلام دنبال می‌کند، گفت: چند سالی‌ بود در نظر داشتم مجموعه‌‌ای از آثار شخصی‌ و آهنگسازان ارزنده‌ای که با آنها کار کردم را به روی صحنه ببرم ولی‌ به علت مشغله کاری و سفرهای زیاد، هر بار این مهم به تعویق می‌‌افتاد. بسیاری از دوستان نزدیک و هنرمندم از من سوال می‌کردند که پس چه زمانی‌ می‌توانم بیشتر به خودم و تعلقات شخصی‌ و مستقل بپردازم و این انتقادات که به جا و از روی مهر بود مرا بر آن داشت که مصمّم‌تر از همیشه مجموعه‌ای را انتخاب کنم که بخشی از آن مربوط به کارهای پراکنده‌ای بود که در این سالیان درخلوت خودم نواخته و ضبط کرده بودم و آنها رابه نت در آوردم و برای ساز کمانچه تنظیم کردم. همچنین تصمیم بر این شد که در بخش دوم مروری داشته باشم بر خاطرات گذشته و آثار آهنگسازانى که یادگار بهترین تجربیات کارى من در نوجوانى بوده‌اند.

مهاجر خاطرنشان کرد: در این کنسرت ترجیح دادم رپرتوار بى کلام به روى صحنه ببرم و تمرکز بر موسیقى سازى باشد. همیشه در نظر داشتم برای ارتقاء سطح کمانچه نوازی و رشد فکری‌ام بعضا در بسیاری کارها خودم را به چالش بکشم و از تجربه کردن و نو آوری نهراسم و دلم می‌خواست لهجه و زبان خاص خودم را داشته باشم، در حالى که بدون تعصب به مکتب آموزشى‌ام وفادارم و قدردان زحمات اساتیدم.

در این اجراها پدرام فریوسفى (کنسرت مایستر، ویولن)، همایون نصیرى (پرکاشن و سازهای کوبه‌ای)، على جعفرى (ویولن)، نیلوفر محبى (ویولن)، امین غفارى (ویولن)، سهراب برهمندى (ویولا)، کاوه تسعیرى (ویولا)، آتنا اشتیاقى (ویولنسل)، نگار نوراد (ویولنسل)، پورنگ پور شیرازى (کنترباس) و مصباح قمصرى (بم کمان) به عنوان اعضای این گروه، شروین مهاجر (سرپرست گروه، کمانچه) را در این کنسرت همراهی خواهند کرد

کد خبر 179860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز