همشهری آنلاین: «ایرانپور» از طراحان استیضاح وزیر جهادکشاورزی گفت: وزیر جهادکشاورزی چند قانون مانند «نظام جامع دامپروری» و «قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی» را که در مجلس هشتم به تصویب رسیده را معطل نگه داشته و تا کنون به مرحله اجرا درنیاورده است.

«علی ایرانپور» در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب درباره سرنوشت استیضاح «صادق خلیلیان» وزیر جهادکشاورزی گفت: امضاهای نمایندگان موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی در حال جمع‌آوری است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته آتی باید وزرای اقتصادی را به کمیسیون فرابخوانیم. این کافی نیست که موضوع گرانی بخواهد در یک جلسه در مجلس مطرح شود. بلکه لازم است کمیسیون‌های اقتصاد، کشاورزی و صنایع اقدام به دعوت از وزرای اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی نمایند تا از آنها بخواهیم عملکردشان را شفاف‌تر توضیح دهند تا مشکلات معیشتی مردم روز به روز کمتر شود.

ایرانپور اضافه کرد: فردا در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس بر این را تاکید می‌کنیم که از وزرای اقتصادی دعوت شود تا برای توضیح بیشتر به کمیسیون بیایند.

وی به دعوت هفته گذشته وزیر جهادکشاورزی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در یک مجموعه تفریحی متعلق به این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در این جلسه از مشکلات وزارت جهادکشاورزی نیز گفته شد که به نظر می‌رسد بخشی از این مشکلات را می‌توان از طریق انتزاع وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و واگذاری به وزارت جهادکشاورزی جبران کرد. 

ایرانپور افزود: به عنوان نمونه شرکت پشتیبانی امور دام از جمله مواردی بود که سالیان سال جزو وزارت جهادکشاورزی بود و هر زمانی که گرانی‌هایی احساس می‌شد، این شرکت به دلیل ذخایری که در مرغ و گوشت قرمز داشت، این کالاها را وارد بازار می‌کرد و قیمت را تنظیم می‌کرد اما الآن به دلیل اینکه نتوانستند مقدار مورد نیاز را وارد بازار کنند مشکلات اخیر پیش آمده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم خاطرنشان کرد: مشکلات جاری بازار در دو سه ماه قبل قابل پیش‌بینی بود و زودتر از این باید اعلام نیاز می‌شد.

کد خبر 179839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز