گروه اجتماعی: سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش پیش‌بینی کرد: جمعیت جهان تا سال 2050 به 2/9 میلیارد نفر برسد و تقریباً تمام این رشد مربوط به کشورهای در حال توسعه باشد.

بر اساس محاسبات دفتر جمعیت 2006 سازمان ملل، احتمالاً جمعیت جهان طرف 43 سال آینده، 5/2 میلیارد نفر علاوه بر جمعیت 7/6 میلیارد نفری فعلی، افزایش می‌یابد.

«هانیا زلوتنیک»، رئیس دفتر جمعیت 2006 سازمان ملل در این زمینه خاطرنشان کرد: به علاوه از تغییرات مهم محاسبات جدید جمعیتی، کاهش شمار مرگ و میرهای پیش‌بینی شده بیماری ایدز در آینده، به علت افزایش میزان مصرف داروهای ضد ویروسی ایدز و کاهش میزان ابتلا به این بیماری در برخی کشورهای جهان است.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود، شمار قربانیان ایدز بین سالهای 2005 تا 2020 در 62 کشور از آلوده‌ترین کشورها، حدود 32 میلیون نفر کاهش یابد.

در این گزارش همچنین آمده است: بخش عمده افزایش جمعیت جهان تا سال 2050 در کشورهای کمترتوسعه‌یافته باشد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود تا اواسط قرن حاضر، جمعیت کشورهای فقیر از جمله افغانستان، بوروندی، کنگو، گینه بیسائو، لیبریا، نیجر، تیمور شرقی و اوگاندا حداقل 3 برابر افزایش یابد و در مقایسه پیش‌بینی می‌شود که جمعیت کشورهای ثروتمند تغییری نکند.

گفتنی است در این مدت 46 کشور تا اواسط قرن حاضر از جمله آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی و اکثر کشورهای شوروی سابق با کاهش جمعیت مواجه می‌شوند.

کد خبر 17979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز