همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی مدارس قرآنی ویژه خبر داد و گفت: دانش آموزان و خانواده‌های آنها برای ثبت‌نام و تحصیل در این مدارس گزینش می‌شوند.

ایسنا نوشت: حمیدرضا حاجی بابایی گفت: برای سال تحصیلی جدید بیش از 500 مدرسه قرآنی ویژه در مقطع ابتدایی را تدارک دیده‌ایم که با شرایط خاص دانش آموزان را ثبت نام خواهیم کرد، اما پیش‌بینی می‌شود تعداد این مدارس به بیش از 1000 مدرسه افزایش یابد که 64 مدرسه از این تعداد در تهران دایر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معلمان این مدارس نیز گزینش می‌شوند، افزود: دانش آموزان در صورت داشتن شرایط اعلام شده گزینش و در این مدارس ثبت نام می‌شوند و مدیران مدارس نیز موظف به گزینش خانواده‌های آنها هستند.

حاجی بابایی تصریح کرد: این مدارس مانند مدارس تخصصی ورزشی در کنار تدریس سایر دروس به صورت تخصصی در حوزه قرآن فعالیت خواهند کرد و فارغ‌التحصیلان این مدارس در گفتار و رفتار یک تربیت یافته کامل قرآنی خواهند بود و بر مسائل و مباحث قرآن اشراف خواهند داشت.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغ به استانها قاریان و حافظان برجسته قرآنی اعم از دارندگان مقام‌های بین‌المللی و کشوری و استانی شناسایی شده و به صورت ویژه توسط اساتید قرآن گزینش و برای تدریس وارد مدارس قرآنی می‌شوند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، پنج هزار قاری قرآن به صورت کار معین وارد مدارس می‌شوند.

کد خبر 179747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز