مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه‌های افزایش جمعیت ارائه تسهیلات به زنان شاغل از جمله دورکاری باید جدی شود.

فارس نوشت: فاطمه آلیا اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست‌های کاهش جمعیت منجر به تصویب قانونی در قالب تنظیم خانواده در سال 72 شد اما این سیاست‌ها بدون در نظر گرفتن زمان توقف به اجرا درآمد حتی حجم عظیمی از فرهنگ‌سازی نیز روی آن صورت گرفت و چنانچه مقام معظم رهبری نسبت به این مسئله هشدار نمی‌دادند معلوم نبود کاهش جمعیت تا کجا پیش برود.

وی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که کاهش جمعیت در لایحه‌های اجتماعی کم درآمد یا مستضعف رخ نداده و در سطح نخبگان و خانواده‌های تحصیل‌کرده که جایگاه اجتماعی بالایی داشته و به لحاظ تربیتی و رفاهی می‌توانند بچه‌های بیشتری داشته باشند اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به این موضوع که افزایش جمعیت از نظر استراتژیک و امنیتی برای کشور بسیار با اهمیت است خاطرنشان کرد: در تحقیقاتی که در سیاست‌های بین‌المللی انجام شده می‌بینیم که سیاستمداران در جلسات خود سیاست کاهش جمعیت در کشورهای مسلمان مانند ایران را به صورت جدی در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند در حالیکه خودشان افزایش جمعیت دارند از این رو بازنگری در سیاست‌های کاهش جمعیت از نظر امنیتی نیز اهمیت دارد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: علاوه بر این زنان بعد از انقلاب از جایگاه بالایی برخوردار شده‌اند و امروزه در مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی و مقدرات کشور دخالت دارند اما متأسفانه در بحث اشتغال زنان افراط و تفریط ایجاد شده است.

وی از لزوم ارائه تسهیلات به بانوان شاغل در تغییر سیاست‌های کاهش جمعیت نام برد و تأکید کرد: در بحث افزایش جمعیت دورکاری خانم‌ها و ارائه تسهیلات مادران شاغل باید جدی گرفته شود.

کد خبر 179739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز