مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنرمندی فرانسوی برای نمایش دادن شدت علاقه‌اش به شهر پاریس،‌ 15 سال از عمر خود را صرف بازسازی نسخه‌ای مینیاتوری از شهر پاریس با استفاده از مواد بازیافت شده کرده است.

پاریس مینیاتوری

 

 

 

ژرارد بریون،‌هنرمند فرانسوی به پاریس علاقه شدیدی دارد و به همین خاطر نسخه‌ای مینیاتوری از آن را با صرف 20 هزار ساعت زمان در حیاط پشتی خانه‌اش بنا کرده‌است.

این نسخه از پاریس تماما از مواد بازیافت شده‌ای از قبیل قوطی‌های حلبی،‌ قوطی‌های غذای کودکان و دیگر زباله‌های قابل بازیافت ساخته شده‌است.

با این‌همه آنچه در نهایت به دست آمد،‌ توده‌ای از زباله‌های بازیافت شده نیست،‌بلکه پاریسی حقیقی است که تنها ابعادی کوچکتر از نسخه اصلی دارد. این نسخه اکنون به یکی از جاذبه‌های توریستی تبدیل شده و سالانه 150 هزار توریست از این پاریس کوچک در جنوب فرانسه دیدار می‌کنند.

در این نسخه بیش از 40 مکان تاریخی و دیدنی پاریس از جمله کاخ الیزه،‌ مونت‌مارته،‌ کلیسای سکره‌کر، میدان یا تاق پیروزی،‌ رودخانه سن و برج ایفل در ابعادی کوچکتر بازسازی شده‌اند. در این شهر مینیاتوری بیش از 400 بنسای کاشته‌شده است. این شهر در مقیاس 1:130 شهر پاریس ساخته شده است.

کد خبر 179434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز