مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از ورزشکاران المپیک 2012 لندن الهام‌بخش میلیون‌ها نفر شده است که به معلولیت‌های جسمی دچار هستند.

natalia partyka 2

ناتالیا پارتیکا، زن لهستانی بازیکن تنیس روی میز، با یک دست به دنیا آمد، با پشتکار و عزم راسخ توانسته است که مجوز حضور در هر دوی بازی‌های المپیک و پاراالمپیک لندن را به دست آورد.

پارتیکای 23 ساله با شکست دادن بازیکن دانمارکی، میه سکوو، با نتیجه 4 بر 3 توانست به جمع 32 شرکت کننده نهایی در تنیس روی میز انفرادی زنان راه یابد؛ البته او در مرحله بعد از جیه لی از هلند شکست خورد و به جمع 16 نفر نهایی نرسید.

هنگامی که سرو زدن پارتیکای را ببینید، به فوق‌العاده بودن او پی‌ می‌برید. او بدون داشتن ساعد دست راست به دنیا آمده است. او باید پیش از زدن توپ آن را به دقت در چین پوستی انتهای آرنجش متعادل نگهدارد.

او یکی از تنها دو نفری است که هم در المپیک و هم در بازی‌های همردیفش برای معلولان، بازی‌های پارالمپیک، شرکت دارند. نفر دوم اسکار پیستوریوس، دونده آفریقای جنوبی، است که دو پا ندارد و با دو پای مصنوعی تیغه‌مانند می‌دود و برای همین به "بلید رانر" معروف شده است.

پارتیکا پس از اینکه ست سوم مسابقه را به جیه لی هلندی واگذار کرد، گفت: "معلولیت من برای من مانعی نیست. من به همان شیوه‌ دیگران بازی می‌کنم و همان تمرین‌ها را هم انجام می‌دهم."

او می‌گوید اگر موفقیت‌هایش الهامبخش دیگران باشد، خوشحال می‌شود، اما می‌افزاید: "از اینکه همه‌اش درباره معلولیتم سوال می‌کنند، یکی کمی حوصله‌ام سر رفته."

"شاید کسی وضعیت مرا ببیند و فکر کند که می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری برسد. شاید هم لازم باشد آدم برای اینکه واقعا موفق بشود یک کمی بیشتر تلاش کند. به هر حال اگر من الهامبخش کسان دیگر شده باشم، شکایتی ندارم."

گرچه مبارزه او در تنیس میز انفرادی در بازی‌های المپیک لندن به پایان رسیده است، اما هنوز بخت رقابت در تنیس روی میز دو نفره المپیک را دارد؛ و بعد نیز باید در مسابقات پارالمپیک از عنوان قهرمانی‌ چهار سال پیشش در پکن دفاع کند.

پارتیکا همچنین یکی از تنها دو نفری بود که در هر دوی بازی‌های المپیک و پاراالمپیک پکن حضور داشت؛ نفر دوم ناتالی دو تویت در شنا بود. او به 2 دوره بازی‌های پارالمپیک قبل از آن، در سیدنی و آتن، هم راه یافته بود. او در پارالمپیک آتن برنده مدال طلای تنیس روی میز انفرادی و مدال نقره تنیس روی میز دونفره شد.

کد خبر 179366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز