یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هفت تصنیف از مجموعه آثار اسماعیل مهرتاش، ردیف‌دان و مدرس نامدار موسیقی و صاحب جامعه باربد، با صدای فردین طاهری، یکی از شاگردان او منتشر شد.

به گزارش همشهری آنلاین فردین طاهری، خواننده این اثر با اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: این آلبوم "هفت تصنیف از استاد مهرتاش " نام دارد که بعضی از آنها قبلا   اجرا نشده است.

وی افزود: این تصانیف شامل قطعات " چه خوش صید دلم کردی ، دام دل ، یعنی چه؟ ، بهاریه، اسیر یار، فصل گل و رایت گل است.

طاهری با اشاره به بازسازی این آثار خاطرنشان کرد: با کمک آقایان خسروشاهی و نوابی (دو تن از شاگردان استاد مهرتاش) تعدادی از آثار استاد را جمع آوری و از میان آنها این قطعات را انتخاب کردم.

این خواننده با اشاره به اینکه بازسازی این آثار هیچ لطمه‌ای به اصل تصانیف نزده است، اظهار داشت  توسط خودم و اقای موسوی زاده (آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی فاخته) به بعضی از این تصانیف مقدمه و رنگ اضافه شده است. همچنین بین بعضی از تصانیف آواز کوتاهی نیز خوانده‌ام.

طاهری با اشاره به اینکه این آلبوم توسط موسسه گلچین آوای شرق منتشر شده است، درباره نوازندگان آلبوم هفت تصنیف از استاد مهرتاش گفت: گروه فاخته به سرپستی رضا موسوی زاده (نوازنده تار و مراژ) به همراه رضا جهانی(تار)، مهدی تیموری (نی)، پژمان پارس مهر(سنتور)، امیرحسین نعمت اللهی (کمانچه) و محمدحسین یزدی (تنبک)  نوازندگان این اثر بوده‌اند.

فردین طاهری از جمله آخرین شاگردان اسماعیل خان مهرتاش است که در جشن پنجاهمین سال تاسیس جامعه باربد در نمایش موزیکال «لیلی و مجنون» نقش مجنون را ایفا کرده و همچنین این هنرمند در برنامه تلویزیونی «بهاریه» ویژه نوروز ۵۷ با استاد مهرتاش همکاری داشته است. آخرین کنسرت این هنرمند بهمن ماه سال گذشته در اسپانیا برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین در چند سال اخیر برخی از آثار مرحوم مهرتاش به مدد شاگرد پرآوازه‌اش، به بازار موسیقی عرضه شد که از جمله آنها ردیف آوازی مهرتاش به روایت منتشری است که سال گذشته از سوی انتشارات ماهور عرضه شد.

more  نقد ردیف‌های آوازی مهرتاش به روایت منتشری

کد خبر 179187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز