یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی منبع خبری از احتمال عفو حسنی مبارک دیکتاتور مصر و سران رژیمش خبر می‌دهند که هم اکنون در زندان بسرمی‌برند.

تشدید تحرکات برای عفو حسنی مبارک و سران رژیم وی

 

به گزارش فارس، دقایقی پیش شبکه العربیه در خبری اعلام کرد که ممکن است،‌ حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و شماری از سران رژیم وی که هم اکنون در زندان‌های مصر دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند، مورد عفو قرار گیرند.

بر اساس گزارش العربیه این عفو شامل زندانیانی می‌شود که سن بالاتر از 60 سال سن داشته و با بیماری‌های مزمن یا بیماری‌های رایج در دوره کهولت مواجه هستند.

العربیه به نقل از روزنامه الجمهوریه نوشت که امروز بخش‌نامه‌هایی به تمام زندان‌های مصر ارسال شده و از این مسئولان زندان‌ها خواسته شده آمار زندانیان خود که بالاتر از 60 سال دارند، را به همراه جرم و مدت محکومیت آنان و بیماری‌های مزمن و یا بیماری‌های ناشی از کهولت سن که به آن دچار هستند، را تهیه کنند تا زمینه آزادی آنها فراهم شود.

العربیه در ادامه توضیح داده که این بخشنامه از سوی کمیته پزشکی ویژه آزادی زندانیان مسن و دارای معافیت پزشکی صادر شده است.

بنا به گزارش این شبکه خبری، این بخشنامه شامل حسنی مبارک 84 ساله و سران رژیمش نیز می‌شود که همه آنها سنی بالاتر از 60 سال را دارند که از جمله آنها باید از "صفوت شریف"، رئیس سابق مجلس شورا و "زکریا عزمی"،‌ رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری مصر و "احمد نظیف"، نخست وزیر سابق مصر یاد کرد.

کد خبر 179184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز