همشهری آنلاین: اولین مدال مسابقات المپیک را یک بانوی چینی در تفنگ بادی به دست آورد.

london logo

تاکنون 12 مدال طلا توسط ورزشکاران کشورهای مختلف به شرح زیر کسب شده است:

یی سیلینگ (تیراندازی بالای ده متر با اسلحه بادی): این بانوی چینی اولین مدال از مجموع 302 مدال طلای بازی‌های تابستانی المپیک لندن را به دست آورد.

یی سیلینگ

جین جونگو (تفنگ بادی، ده متر): چهره‌اش در ابتدا بسیار خونسرد به نظر می‌رسید، اما در هنگام مسابقه بسیار باتمرکز نشان داد.

جین جونگو

الکساندر وینکوروف (دوچرخه سواری جاده): این ورزشکار قزاق پس از طی مسافت 250 کیلومتر از اوران کلمبیایی پیش افتاد و به طرزی غیرمنتظره قهرمان شد. وی امسال از ورزش قهرمانی کناره‌گیری می‌کند.

الکساندر وینکوروف

ساراه منه‌زس (جودو، وزن منهای 48 کیلوگرم): اولین مدال برای برزیل را در دیدار فینال در مقابل قهرمان المپیک پکن، آلینا دومیترو از رومانی به دست آورد.

ساراه منه‌زس

آرسن گالستیان (جودو، وزن منهای 60 کیلوگرم): این ورزشکار 23 ساله در فینال در مقابل نایب قهرمان جهان، هیروکای هیراکوآ از ژاپن پس از 41 ثانیه (با امتیاز ایپون) به برتری رسید.

آرسن گالستیان

وانگ مینگ‌جوآن (وزنه‌برداری، 48 کیلوگرم): این بانوی چینی با مهار وزنه‌های 91 کیلوگرم در یک ضرب و 114 کیلوگرم در دو ضرب (مجموع 205 کیلوگرم) بالاتر از هیرومی میاکه ژاپنی (مجموع 197 کیلوگرم) ایستاد.

وانگ مینگ‌جوآن

تیم ایتالیا (تیراندازی با کمان): تیم ملی ایتالیا در فینال با نتیجه 219:218 برابر تیم آمریکا به پیروزی رسید. تیم کره جنوبی پس از سه بار قهرمانی متوالی در المپیک با برتری 224:219 مقابل مکزیک به مدال برنز بسنده کرد.

تیم تیراندازی با کمان ایتالیا

رایان لاچت (شنا، 400 متر مختلط ): قهرمان جهان از آمریکا در لندن نیز در شنای 400 متر مختلط با زمان 4:05:18 دقیقه به قهرمانی رسید. هموطن وی، مایکل فلپس در مکان چهارم ایستاد و از کسب مدال محروم شد.

رایان لاچت

سان یانگ (شنا، 400 متر آزاد): قهرمان دوگانه جهان اولین ورزشکار چینی بود که در تاریخ المپیک مدال طلای شنا را کسب کرد.

سان یانگ

الیسا دی فرانسیسکا (شمیربازی، اسلحه فلوره): این ایتالیایی در فینال هموطن خود، آریانا اریگو را 12:11 شکست داد.

الیسا دی فرانسیسکا

یه شیون (شنا، 400 متر مختلط): این دختر 16 ساله چینی اولین رکورد را در المپیک جابه‌جا کرد و در 4:28:43 دقیقه به خط پایان رسید. قهرمان 200 متر مختلط جهان، رکورد استفانی رایس از استرالیا را که در المپیک 2008 پکن به دست آمده بود، یک ثانیه بهبود بخشید.

یه شیون

تیم استرالیا (شنا، 4 در 100 متر آزاد): تیم زنان استرالیا با غلبه بر شانس اول قهرمانی یعنی هلند، مدال طلا را به چنگ آورد. تیم چهارنفره استرالیا شامل آلیسیا کاتس، کیت کمپبل، بریتانی المسلی و ملانی اشلانگر با زمان 3:33:15 دقیقه به قهرمانی رسید.

کد خبر 179136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز