مجموع نظرات: ۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه 19 شهرداری تهران چهارشنبه شب با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران افتتاح شد.

south

شهردار تهران در مراسمی که به همین منظور با حضور رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، شهردار منطقه 19و جمع کثیری از شهروندان این منطقه برگزار شد، با اشاره به روند مناسب عملیات احداث خطوط مترو در پایتخت گفت: تا پایان امسال خط سه مترو تهران که از بزرگراه آیت‌الله سعیدی آغاز شده و پس از عبور از میدان راه‌آهن به سمت شمال تهران حرکت می‌کند تا مصلی افتتاح می‌شود که بخشی از آن کمک شایانی به مردم این منطقه و جنوب تهران می‌کند. محمدباقر قالیباف افزود:

در سال آینده نیز ادامه خط سه متروی تهران تا ازگل و شهید محلاتی تکمیل خواهد شد. وی با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران برای آغاز و افتتاح چنین پروژه‌هایی جنوب تهران است خاطرنشان کرد: مطمئن باشید تا روزی که من در شهرداری تهران فعالیت می‌کنم نسبت به رسیدگی به جنوب تهران در چارچوب وظایف با همان روحیه دوران دفاع‌مقدس تلاش خواهم کرد.

south

قالیباف با اشاره به اینکه گذشت زمان نشان داده هر چه جلوتر آمدیم فاصله شمال و جنوب شهر بیشتر شده بود، تصریح کرد: از روز نخست حضور در مدیریت شهری به شهروندان قول دادم که در زمان مدیریت من اگر این فاصله کمتر نشود حتماً بیشتر هم نخواهد شد و امروز به لطف خدا با عدد و رقم می‌توان گفت روند کار، فعالیت‌ها و توسعه شهری در جنوب تهران بسیار مناسب است.وی ادامه داد:

برخی مشکلات در شهر وجود دارد که به شهرداری بر‌نمی‌گردد به‌طور مثال بسیاری از مواقع شهروندان مشکلات مربوط به روشنایی، آب و فاضلاب، بهداشت، مخابرات، مدارس و گاز را با من مطرح می‌کنند که این مشکلات در زمره وظایف شهرداری تهران قرار ندارد، هرچند ما به سهم خود تلاش کرده‌ایم تا برخی از این مشکلات را نیز حل و فصل کنیم اما ما بیشترین تلاش خود را در کارهایی که جزو وظایف شهرداری است به‌کار می‌گیریم. وی در ادامه از تهران به‌عنوان یکی از تمیز‌ترین شهرهای دنیا یاد کرد و گفت: تمیزی تهران زبانزد همه است و کسانی که در خارج از کشور هستند هم این موضوع را تأیید می‌کنند.

البته اشکالاتی وجود دارد که بخشی از آن به ما و بخشی دیگر به مردم بر می‌گردد. قالیباف ادامه داد: شهرداران دیگر شهرهای دنیا هنگامی که متوجه می‌شوند ما در تهران در برخی مواقع در روز سه بار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم متحیر می‌شوند زیرا در بقیه شهرهای دنیا زباله را هفته‌ای یک‌یا‌دوبار جمع می‌کنند. در شهر توکیو که حدود 15میلیون نفر جمعیت دارد یک سطل زباله هم وجود ندارد ولی در عین حال حتی یک تکه زباله هم روی زمین نمی‌بینیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاح مسجد حضرت ابوالفضل(ع) گفت: با اینکه ساخت مسجد یک کار تربیتی، فرهنگی و دینی است اما بر این باورم که هرچه مسجد بسازیم، اتوبان بسازیم، مترو بسازیم، پل و فضای سبز ایجاد کنیم و نتوانیم در احوالات فردی انسان‌ها دگرگونی ایجاد کنیم، حرکات ما دینی و در راستای کمال نیست.به گفته دکتر قالیباف یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه این است که در حوزه مسائل دینی، تربیتی، اسلامی و احترام به یکدیگر به وظایفی که خداوند متعال مشخص کرده عمل کنیم.

کد خبر 178970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز