چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه سیاسی: دبیرشورای عالی امنیت ملی درباره واکنش ایران به قطعنامه دردست تهیه شورای امنیت تأکیدکرد: آنها به موقع واکنش ما را خواهند دید.

علی لاریجانی پس از دیدار با فتحی یکن ازعلما و روحانیون برجسته اهل سنت لبنان و مسئول جبهه عمل اسلامی که مهر خبر آن را منتشرکرد، با اشاره به اینکه صدور قطعنامه شورای امنیت نشانه بد اخلاقی است، گفت: ایران برموضع اتمی شدن می‌ایستد و پاسخ تهران به مسیر زور، ایستادگی و مقاومت است.

لاریجانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تهران همچنان تعلیق غنی سازی را در قالب مذاکرات قابل بحث می داند، گفت: درحال حاضر بحث های دیگری مطرح شده است و هر دوره بحث خاص خود را دارد.

لاریجانی درباره اظهاراتش درگفتگو با روزنامه الشرق قطر مبنی بر واکنش ایران به حمله احتمالی آمریکا گفت: به هر حال اگر اقدامی نظامی صورت گیرد، پاسخش هم نظامی خواهد بود.

به گزارش ایسنا وی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه اگرکارت روسیه در شورای امنیت برای ایران بسوزد کارت دیگر ایران چه خواهد بود اظهار داشت: همیشه در دیپلماسی ظرفیت‌ها صفر و صد نیست، همه کشورها برحسب شرایط‌شان می‌توانند با ایران منافع مشترک داشته باشند و در همین کشورهای 1+5 کم نیستند کشورهایی که با ایران منافع مشترک بسیار دارند. 

لاریجانی درباره اظهارات وزارت خارجه روسیه مبنی براینکه ایران باید به درخواست‌های شورای امنیت و شورای حکام پاسخ دهد گفت: اینکه آنها می‌گویند مقررات بین‌المللی باید رعایت شود ربطی به مسئله بوشهر ندارد و بطور رسمی چنین مسئله‌ای به ما گفته نشده است، اما اینکه درباره بوشهر تعلل‌هایی صورت می‌گیرد این اشکالی است که باید توسط روسها حل شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسشی دیگرمبنی براینکه برخی معتقدند لحن ایران نسبت به راه‌اندازی نشدن نیروگاه بوشهر در موعد مقرر از برخوردش با سایر تاسیسات هسته‌ای ایران آرام‌تراست، گفت: فکر نمی‌کنم درباره نیروگاه بوشهر مسئله مبهمی وجود داشته باشد و درقبال تخلفاتی که صورت گرفته واکنش مناسب را نشان داده‌ وگفته‌ایم که رفتار روسیه را قبول نداریم.

ایرنا نیز گزارش داد لاریجانی بار دیگر از روسیه خواست نیروگاه بوشهر را به موقع راه‌اندازی کند و خاطرنشان کرد: اگر تخلفاتی بروزکند اعلام می‌کنیم.

کد خبر 17895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز