چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آلبوم موسیقی آدم و سنگ که شعر معروف باز باران هم در قالب یک تصنیف در ‌آن آمده ، به آهنگسازی مجید درخشانی و با آواز داریوش کاظمی با پایان مراحل ضبط به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

مجید درخشانی، آهنگساز و نوازنده تار ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: نام این آلبوم از یکی از اشعار لایق شیرعلی، شاعر شهیر تاجیک اقتباس شده است که من روی ان آهنگسازی کرده و آقای کاظمی آن را خوانده‌اند که از مخالف سه‌گاه شروع و به سه گاه و دشتی هم گذری می‌کند.

به گفته درخشانی علاوه بر تصنیف آدم و سنگ روی شعر معروف زنده‌یاد گلچین گیلانی با عنوان «بازباران با ترانه با گهر‌های فراوان» نیز آهنگی در نغمه بیات اصفهان ساخته‌ام که در همین آلبوم و با صدای آقای کاظمی آمده است. این قطعه هم از همایون شروع می‌شود و به مخالف سه‌گاه می‌رسد

مجید درخشانی درباره دیگر بخش‌های این آلبوم گفت:کاری در دشتی روی شعر درخت شادروان سیاوش کسرایی  و قطعات ضربی و تصانیفی روی شعری از عطار«ای بلبل بینوا فغان کن» در ابوعطا از دیگر بخش‌های این آلبوم است.

به گفته درخشانی بخشی از قطعات این ‌آلبوم در قالب ارکستر زهی و بخشی دیگر در قالب ارکستر سازهای سنتی انجام شده و ضبط و هماهنگی‌ها را آقای هومن مهدویان عهده‌دار بودند.

درخشانی درباره خواننده اثر گفت: ایشان از شاگردان کارگاه آقای شجریان بودند که صدایی رسا دارند با حجم و ارتفاعی خوب و البته مرد صحنه‌هستند و به گمانم اجرای صحنه‌ای آقای کاظمی بسیار عالی است و اگر همین مسیر را استمرار دهد قطعا در آینده از او بیشتر خواهید شنید.

گروه خورشید با آواز کاظمی و سرپرستی درخشانی

درخشانی که با کاظمی کنسرتی را در تالار فخرالدین اسعد گرگانی استان گلستان به صحنه بردند گفت:آقای کاظمی در سبک آوازی اصفهان بسیار خوب و پخته اجرا می‌کنند و به گمانم اگر بتوانند با تمرین و ممارست خودشان را در این سبک قوی کنند، قطعا حرفی برای گفتن خواهند داشت.

کد خبر 178833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز