چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

محمدحسین برخواه*: تیم ملی وزنه‌برداری در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. این تیم در مسابقات جهانی فرانسه بهترین نتیجه خود را در تاریخ این رقابت‌ها به‌دست آورد و توانستیم عنوان سوم جهان را کسب کنیم.

در مسابقات قهرمانی آسیایی هم که در ماه‌های گذشته برگزار شد، ملی‌پوشان رکوردهای خوبی را جابه‌جا کردند. بنابراین، این امیدواری هست که تیم ملی بتواند در المپیک لندن همان عملکرد مسابقات جهانی فرانسه را از خود به‌جای بگذارد.

دسته 85کیلوگرم یکی از اوزان شلوغ مسابقات به‌حساب می‌آید. کیانوش رستمی و سهراب مرادی جزو وزنه‌برداران خوب این وزن هستند ولی ما در این دسته وزنه‌بردار بلاروس را داریم که دو مدال نقره المپیک را در کارنامه‌اش دارد و رکورددار یکضرب جهان است. همچنین وزنه‌بردار لهستانی را داریم که سال2010 قهرمان جهان شد و جزو مدعیان کسب مدال طلاست. وزنه‌بردار چینی هم که در المپیک قبلی قهرمان شده بود، احتمالا در لندن به‌دلیل اینکه رکورد پایینی زده در گروه B قرار می‌گیرد ولی در هرحال او قهرمان المپیک است. علاوه‌ بر اینها، وزنه‌بردار بلغاری‌‌الاصل تیم جمهوری آذربایجان و وزنه‌بردار روسیه نیز جزو مدعیان هستند و به همین دلیل مرادی و رستمی کار آسانی پیش‌رو ندارند. البته وزنه‌برداران ما قابلیت‌های بسیاری دارند. اگر این دو وزنه‌بردار عملکرد خوبی داشته باشند، بقیه ملی‌پوشان هم با روحیه بهتری در روزهای بعد روی تخته خواهند رفت.

سعید محمدپور در وزن 94کیلوگرم با ایوانف از اوکراین، ایلیا ایرین از قزاقستان و یکی دو وزنه‌بردار خوب دیگر رقابت خواهد کرد. او که سال گذشته مدال برنز رقابت‌های جهانی را گرفت، امیدوار است در المپیک هم مقام بیاورد. اگر محمدپور بتواند نسبت به مسابقات پاریس رکوردش را افزایش دهد، شانس کسب مدال طلا را دارد.

105کیلوگرم هم یکی از اوزان شلوغ رقابت‌ها به‌حساب می‌آید. دو وزنه‌بردار مدعی از روسیه حضور دارند که سال گذشته مدال طلا و نقره جهانی را به‌دست آوردند. البته وزنه‌بردار لهستان هم بسیار قدرتمند است و ورزشکار باسابقه‌ای به‌حساب می‌آید. نصیرشلال در مسابقات آسیایی در یکضرب رکورد خوبی زد و قبل از مسابقات آسیایی هم در دوضرب رکورد خوبی زده بود. اگر او تمرکز خوبی داشته باشد و یک مقدار بتواند توانایی خودش را روی تخته بروز دهد، می‌تواند مدال بگیرد.

در دسته فوق‌سنگین و در سال‌های اخیر اشنایدر وزنه‌بردار آلمانی و وزنه‌بردار کره‌جنوبی عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌توانند رقیبانی جدی برای سجاد انوشیروانی باشند. روسیه و قطر هم نماینده‌های قدری در وزن به‌اضافه 105کیلوگرم دارند ولی ما امیدوار هستیم که مدال طلا و نقره این وزن به بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی برسد. از نظر من اهمیت چندانی هم ندارد که سلیمی در المپیک حتما رکوردشکنی کند بلکه او باید با برنامه‌ریزی مناسب بتواند طلای این وزن را به‌دست بیاورد.

* قهرمان سابق تیم ملی

کد خبر 178763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز