مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست درخصوص آخرین پیگیری‌ها برای بازگشت سن معاینه فنی در این فراکسیون گفت: پیگیری این موضوع در دستور کار فراکسیون محیط‌زیست قرار دارد و در جلسات آتی بررسی می‌شود.

اسفند‌ماه سال گذشته مجلس در تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی، خودروهای نو را تا پنج سال از انجام معاینه فنی معاف کرد. این موضوع انتقاد شدید مدیران شهری تهران و کارشناسان محیط‌زیست را به‌دنبال داشت.

اما محمدجواد نظری‌مهر عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست در گفت‌وگو با مهر، گفت: با توجه به اینکه موضوع بازگشت سن معاینه فنی خودروهای نو به یک سال به عمر مجلس هشتم نرسید، لذا بررسی این موضوع در دستور کار فراکسیون محیط‌زیست مجلس نهم قرار دارد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت اعضای این فراکسیون درخصوص بازگشت سن معاینه فنی خودروهای نو به یک یا دوسال اظهار داشت: اعضای فراکسیون مربوطه موافق مطرح شدن هر چه سریع‌تر این موضوع هستند اما از آنجایی که تنها دوجلسه در فراکسیون برگزار شده، هنوز این موضوع مطرح نشده است. نماینده مردم کردکوی و ترکمن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

امیدواریم در جلسات آتی فراکسیون محیط‌زیست موضوع بازگشت سن معاینه فنی مطرح و بررسی شود و به نتیجه مطلوب برسد و در نهایت آن چیزی وضع شود که به نفع مردم باشد. کارشناسان محیط‌زیست معتقدند که آلایندگی بسیاری از خودروهای داخلی یک‌سال پس از تولید بالا می‌رود و این خودروها نیاز به معاینه و رفع عیب دارند در غیر این صورت در تشدید آلودگی هوای شهرها تأثیر نامطلوبی خواهند داشت.

کد خبر 178709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز