گروه شهری: مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه شهرداری منطقه 14برای ترویج فرهنگ نگهداری گیاه در منازل و توسعه فضای سبز خانگی، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

اردشیر نوریان، شهردار منطقه در این‌باره گفت: مرکز آموزش و مشاوره گل‌وگیاه شهرداری منطقه برای کشاورزان خانواده، کلاس‌های آموزش تخصصی به‌صورت فصلی و با توجه به نوع گیاهان فصل گرم و سرد در زمینه گیاهان آپارتمانی، گل‌‌های فصلی و پیازی، درخت و درختچه زینتی، سبزیکاری، فضای سبز عمودی، پرورش قارچ خوراکی، هرس و بهزراعی‌، آشنایی با آفات گیاهان آپارتمانی و روش‌های مبارزه غیرشیمیایی با آنها، تراریوم (کاشت گیاهان در محفظه‌های شیشه‌ای) و. . . برگزار می‌کند که این امر منجر به توسعه امر کارآفرینی در منطقه نیز شده است.

براساس این گزارش وی با اشاره به انواع آموزش روش‌های کاشت، داشت و برداشت برای شهروندان اظهار داشت: درحال حاضر سه‌مرکز آموزش و مشاوره گل‌وگیاه در منطقه دایر است که علاوه بر آموزش انواع بذر، نشا و قلمه به علاقه‌مندان زراعت اهدا می‌شود.

شهردار منطقه 14همچنین از ایجاد و توسعه بیشتر مزرعه خانواده خبر داد و افزود: در حال حاضر2500مترمربع زمین کرت‌بندی شده در بوستان‌های نارنج و زیتون ایجاد و توسعه یافته است که در اختیار شهروندان علاقه‌مند به پرورش گیاهان قرار دارد.

کد خبر 178575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز