همشهری آ»لاین: گروه های پر تعدادی از شهرک نشینان، سربازان و خاخام های رژیم صهیونیستی، صبح دوشنبه به مسجد الاقصی یورش بردند تا بدین شیوه در ابتدای ماه مبارک رمضان باعث تحریک احساسات مسلمانان شوند.

هتک حرمت مسجد الاقصی توسط سربازان و شهرک نشینان صهیونیست

به گزارش ایرنا از بیروت، بنابر اخبار رسیده از فلسطین اشغالی، بیش از 40 شهرک نشین صهیونیست با ورود به مسجد الاقصی، اقدام به گشت زنی در اماکن مختلف این مسجد کرده و خاخام های یهودی که به همراه این افراد بودند، اقدام به شرح انحرافی و دروغ تاریخ این مسجد کردند.

این افراد همچنین اقدام به برپایی 'نماز تلمود' (از عبادات یهودی) در یکی از صحن های مسجد کرده و در پایان عکس های یادگاری گرفتند.

در همین حال، ده ها سرباز ارتشی نیز به همراه تعدادی از افسران این رژیم وارد مسجد شدند و با یونیفورم ها و پوتین های نظامی خود حرمت این مسجد را خدشه دار کردند.

بنابر این گزارش، این اقدام که به منظور تحریک احساسات مسلمانان، همزمان با آغاز ماه رمضان و در نزدیکی سالگرد ادعای 'تخریب هیکل مقدس صهیونیست ها' توسط مسلمانان صورت گرفته است، چرا شهرک نشینان صهیونیست همه ساله به این مناسبت اقدامات تحریک آمیز زیادی علیه مسلمانان انجام می دهند.

از دیگر سو، شهرک نشینان ساکن در 'البقیعه' در کرانه باختری رود اردن، اقدام به سلب پنجاه هکتار از زمین های فلسطینیان کرده و برای زراعت اقدام به شخم زدن این زمین ها کرده اند.

در عین حال 'شیخ محمد حسین' مفتی قدس وخطیب مسجد الاقصی درباره یورش مجدد صهیونیست ها به مسجد الاقصی و اهانت به مقدسات مسلمانان ، هشدار داد.

،'شیخ محمد حسین' از نمازگزاران فلسطینی خواست در ماه مبارک رمضان دعوت رسول خدا(ص) از مسلمانان برای تکریم بیشتر مساجد و مسجد الاقصی را اجابت کنند.

مفتی قدس ،هم چنین از جامعه بین الملل خواست برای برداشتن شرط رژیم صهیونیستی که مانع ورود نمازگزاران زیر 40 سال به مسجد الاقصی می شود، اقدام کند.

خطیب مسجد الاقصی از 'اتحادیه عرب' ،'سازمان کنفراس اسلامی' ، سران کشور های عرب و اسلامی ،رهبران جهان و 'سازمان یونسکو' خواست مانع تدوام تجاوزهای رژیم صهیونیستی به اماکن مقدس فلسطینی ها شوند و شرایطی فراهم گردد که مسلمانان فلسطینی این فرصت را بیابند که عبادات و مراسم دینی را آزادانه به جاآورند.

کد خبر 178542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز