همشهری آنلاین: نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بریتیش کمبیا نشان می‌دهد که کسانی که در جوانی و نوجوانی زیاد به بیماری آنفولانزا مبتلا می‌شده اند در سنین میانسالی و پیری دچار بیماری پارکینسون خواهند شد.

parkinson

نتایج تکمیلی این تحقیق نشان می‌دهد کسانی که در کودکی به سرخک دچار شده اند 35 درصد کمتر از بقیه با احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون مواجه خواهند شد.

به گزارش مهر، این تحقیقات که توسط دانشمندان دانشگاه UBC به دست آمده این ماه در ژورنال بیماری‌های حرکتی به چاپ رسیده است.

نتایج این تحقیق بر اساس مصاحبه از 403 بیمار مبتلا به پارکینسون و 405 فرد سالم در کانادا به دست آمده است.

آن هریس - پژوهشگر این تیم پزشکی در گفتگو با مدیکال اکسپرس گفت: ما همچنین بررسی کردیم که آیا اشتغال به شغل‌هایی که نیاز به فعالیت حرکتی بالایی دارند، مثل کارگران ساختمانی که با دستگاه های پرلرزش برقی کار می‌کنند، رابطه ای با احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون دارد یا نه که در کمال تعجب دریافتیم این افراد 33 درصد کمتر از کسانی که اصلا با چنین مشاغلی در ارتباط نبوده‌اند به بیماری پارکینسون دچار می‌شوند.

بیماری پارکینسون همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود. این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است، رخ می‌دهد. این بیماری درمان قطعی ندارد اما نقش کاردرمانی و فیزیوتراپی در کنترل آن بسیار موثر گزارش شده است.

 

کد خبر 178347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز