همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی چند روز اخیر در سوریه اظهارکرد: این اقدامات علامت قدرت نیست بلکه نشانگر این است که آمریکا نفس‌های آخر مدیریت کذایی خود را می‌کشد.

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: پیامبر فرمودند روزه دار در عبادت است هر چند در بسترش خوابیده باشد اما این موضوع تا هنگامی است که غیبت نکند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزه به دو بخش تقسیم می شود افزود: روزه عام باز داشتن خود از خوراک و ارضاعات است و روزه خاص دور بودن جسم از گناه به شمار می آید.

لاریجانی با اشاره به رفتار پر حجم و ماجراجویانه کشورهای غربی نسبت به سوریه یادآور شد: چه اخباری که قبل از عملیات تروریستی و چه واکنش هایی که کشورهای بزرگ غربی بعد از این عملیات در سوریه نشان دادند نشانگر آن است که یک زد و بند عملیاتی بین کشورهای بزرگ انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: پس از واقعه تروریستی در دمشق کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، آمریکا، انگلیس و آلمان به جای محکوم کردن ترور و عملیات تروریستی در دمشق اعلام نمودند که حکومت دمشق باید تغییر کند در واقع با این کار جایزه بزرگی به تروریست ها دادند و گفتند که شما ترور کنید و ما بهره سیاسی آن را ایجاد می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مدیریت جهانی کنونی تروریست به دو نوع خوب و بد تقسیم شده است تصریح کرد: تروریستی که مقابل آمریکا و هم پیمانانش قرار بگیرد تروریست بد است و باید با آن مبارزه کرد اما اگر با کشورهای غربی همراه بود و در مناطقی مثل دمشق، عراق، میانمار اقدام به آدم کشی و نسل کشی کرد فرد خوب و قابل احترامی است.

وی با تأکید بر اینکه این موضوعات علامت قدرت کشورهای غربی نیست گفت: این موضوعات نشان دهنده نفس آخر مدیریت کذایی آمریکا است.

سازمان ملل برای میانمار نیروی صلح اعزام کند

لاریجانی خطاب به دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: آقای دبیر کل سازمان ملل شما کجای کار هستید این سازمان عریض و طویل هم اکنون به چه کاری می خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان ملل همانگونه که برای سوریه نیروی صلح اعزام می کند باید برای جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار هم نیرو اعزام و برنامه ریزی کند.

لاریجانی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش مشکلات کشاورزان گندم کار و برنج کار در کشور توضیح داد: با توجه به اینکه هم اکنون در فصل برداشت محصول قرار داریم متأسفانه قیمت تضمینی از سوی دولت پایین اعلام شده است که این موضوع موجب نرفتن محصولات به ویژه گندم به سیلوها و فروش آن به مرغداران شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم بررسی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در موضوع فروش تضمینی گندم و برنج تأکید کرد و گفت: مسئولان دولتی هم باید با برنامه ریزی این مشکلات را بهبود دهند از این رو در آینده مسئولان دولتی به مجلس خواهند آمد و در مورد این موضوع توضیحات لازم را می دهند.

کد خبر 178316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز