یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه «مصلوب» با نمایشگاه گردانی مجید عباسی فراهانی که دربرگیرنده نقاشی، حجم، عکس و اینستالیشن 19هنرمند صاحب سبک و جوان است، از 30 تیرماه تا 11 مردادماه در سه گالری محسن، هما و شیرین برپا شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، دراین نمایشگاه از هرهنرمند یک اثر یک اثر به نمایش گذاشته شده است و آثار از یک میلیون و 500 هزارتومان تا هشت میلیون تومان قیمت گذاری شده است و قیمت گذاری آثاربراساس قیمت پایه هنرمندان صورت گرفته است.

به گفته مجید عباسی فراهانی نمایشگاه گردان "مصلوب"؛ انسان همواره در تلاش برای ایجاد تعادل در زندگی است.

همین انسانی که گویی به دوگانگی وجودی خود آگاه است؛ میل و خواست زندگی از یک سو و شور و شوق رسیدن به او که فراتر از ماست.

خواست زندگی مایه‌ اضطراب است و این اضطراب منشاء آن اشتیاق و حرمان توأمان؛کارزار همواره‌ روح و جسم.

وی می‌گوید: برای زندگی به تن نیازمندیم و آن را دوست می‌داریم، چنان که گویی می‌خواهیم تا ابد بمانیم، اما در نهایت می‌دانیم که چنین نیست.

پس در تلاشی نامعلوم خواستار آشتی این دو نیروی وجودمان هستیم تا مگر با شادمانی به آرامش دست پیدا کنیم. شاید جز زمان پاسخی برای هیچ چیز نیابیم، اما که این آوردگاه تن و جان همواره با عصیان و مقاومت سازش همراه بوده و در آخر یکی شدن با ابدیت را در پی خواهد داشت.

به گفته عباسی فراهانی؛انگار که پس از لمس و درک درد، می‌توان درد را گرامی داشت و مرگ را خوار.

شاید در راه رستگاری همواره رنج صلیب پیش روست. مدتهاست که در پی گردآوری مجموعه‌ای از آثار هنرمندانی هستم که در کار خود جدی هستند و به مقولاتی از این دست می‌اندیشند.

این نمایشگاه با عنوان مصلوب در واقع به رنج انسان می‌پردازد و نگاهی صرفاً مذهبی ندارد. استفاده از نماد صلیب برای برقراری نوعی مصالحه بین مسیحیت و اسلام بوده و لذا برداشت هر هنرمند کاملاً آزاد بوده است.

عباسی فراهانی درباره این که چرا این نمایشگاه را در سه گالری برپا کرده است، گفت: یکی از مشکلات عمده نمایشگاه‌های گروهی این است که به دلیل عدم وجود فضای مناسب؛ هر اثر فضای مناسبی برای دیده شدن ندارد، از این رو تصمیم گرفتیم که این نمایشگاه درسه گالری برپا کنیم.

علیرضا آدمکیان، صوفی باسقی، معصومه بختیاری، هما بذرافشان، الهام پوربامهر، سهند حسامیان، حامد رشتیان، زروان روح‌بخشان، نسترن صفایی، محمد مهدی طباطبایی، محید عباسی فراهانی، محسن عزیزی، آساره عکاشه، نغمه فکورزاده، امیر علی قاسمی، کتایون کرمی، امید معصومی، شادی نویانی و فروغ یاوری هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه مصلوب نمایش گذاشته شده است.

 

کد خبر 178277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز